Institucionalizacija obiteljskog smještaja prvi je korak kojemu bi vlasti morale pristupiti da bi se razdrobljeno tržište privatnog smještaja ujedinilo i počelo funkcionirati kao cjelina.
Tada će i marketing tog sektora imati efekt koji ostvaruju ostali veliki turistički subjekti, kaže v. d. predsjednika Hrvatske zajednice udruga obiteljskog smještaja i tajnik umaške udruge Boris Brajković.
Takav pristup, kazao je, otvorit će vrata njihovu udruživanju u tzv. difuzne hotele, sustav koji se na Zapadu pokazao uspješnim i racionalnim. To podrazumijeva udruživanje vlasnika privatnog smještaja u jednu tvrtku s disperziranim smještajnim jedinicama, što je plan te udruge za područje Umaštine, koje broji 300 članova s oko 2.000 postelja.
Takav model posebno dobro već desetljećima funkcionira u Austriji, koja je četiri puta turistički jača od Hrvatske.
- Broj od 2.000 kreveta solidan je kapacitet kojim možemo nastupati na bilo kojem turističkom tržištu i kod bilo kojeg touroperatora. Kao difuzni hotel postajemo ekonomski relevantan faktor u gradu, jer bi se na taj način povećao broj noćenja i gostiju.
Sada iznajmljivači ostvaruju oko 60 dana popunjenosti u godini, naspram nešto više od 120 koje ostvaruju hoteli. Realno je očekivati da iznajmljivači udruženi u difuzni hotel mogu biti popunjeni barem 90 dana. Već smo stvorili osnovu za realizaciju tako zahtjevnog projekta i vjerujem da ćemo naići na pozitivan odaziv kod većine iznajmljivača, smatra Brajković. Ističe da imaju podršku i umaškog TZ-a. (T. KOCIJANČIĆ)
VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU