Početkom rujna u Umagu je ostvareno dvomilijunto noćenje, koje je palo gotovo mjesec dana ranije nego lani. Ova informacija upućuje na to da je turistička sezone ove godine mnogo bolja nego prethodna, dok su se od početka godine dolasci i noćenja gostiju povećali za 10 posto.
Jedna od najboljih turističkih destinacija
- Zahvaljujući poduzetim aktivnostima turističkih tvrtki u segmentu prodaje, aktivnosti grada Umaga u uređenju destinacije, aktivnostima Turističke zajednice i gradskih ustanova u organiziranju raznih događanja, ostvarili smo novi dodatni motiv dolaska turista u Umag. Upravo su ti sinergijski učinci i zajedničko promišljanje doveli do toga da je Umag danas jedna od turistički najboljih destinacija, te uz Dubrovnik, Rovinj i Poreč bilježimo više od dva milijuna noćenja, navodi umaški gradonačelnik, Vili Bassanese, koji napominje kako ga posebno veseli povratak talijanskih gostiju koji su ostvarili rast od čak 20 posto noćenja u odnosu na 2014. godinu.
- Ove godine imamo značajno povećanje i u hotelskom smještaju i u smještaju u kampovima. Za privatni smještaj ne mogu reći da je značajno u porastu, nego je porastao dva do tri posto, dok hoteli rastu od šest do sedam posto. Kampovi također bilježe rast, od šest do osam posto, s obzirom da nas je ove godine služilo lijepo vrijeme, izjavila je Sanda Bravar, direktorica TZ Umag, koja je mišljenja da turiste privlače događanja koja se dešavaju u pred i posezoni.
Bitno je napomenuti kako je u razdoblju do siječnja do ožujka, veliki broj nogometnih ekipa došlo na pripreme u Umag. Biciklistima je Umag kao destinacija bio zanimljiv posebno u veljači i ožujku, dok su u travnju i svibnju održani teniski turniri. Sve su to proizvodi s kojima Grad Umag želi postati konkurentan i prepoznat na turističkom tržištu.
Grad sporta i aktivnog odmora
- Grad Umag je definiran kao grad sporta i aktivnog odmora po strateškom marketing planu Turističke zajednice Istarske županije, držimo se tog načela, te radimo strahovito puno upravo u segmentu sporta, kaže Bravar.
Slovenci, Nijemci i Austrijanci i dalje su najbrojniji gosti u Umagu, kojih je iz godine u godinu sve veći broj na tom području.
- Izuzetno smo zadovoljni konstantnim rastom dolazaka i noćenja u razdobljima pred i posezone, pa tako Umag ove godine u razdoblju od 1. siječnja do 30. lipnja bilježi povećanje broja noćenja od sedam posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Razlog zamjetnom rastu realiziranih noćenja u terminu pred i posezone leži u činjenici što smo od 2010. godine odlučili po prvi put postaviti model suradnje između svih glavnih učesnika u turizmu u cilju jačanja pozicije Umaga na turističkom tržištu. Tada smo definirali pet proizvoda na kojima će i Umag, kao destinacija, graditi svoju konkurentnost na turističkom tržištu: tenis, bike, nogomet, wellness i gourmet, izjavio je Bassanese.
Novi događaji koji su dostupni u Umagu, dodatni su razlozi gostiju da ih ova destinacija privuče i u proljetnom i jesenskom razdoblju.
Od sporta i gourmeta 150 tisuća noćenja
- Što se tiče postignutih rezultata želimo istaknuti da se u 2015. godini povećao broj realiziranih noćenja po svim proizvodima i manifestacijama, te ove godine od sporta, raznih manifestacija i gourmea očekujemo oko 150.000 noćenja. Gosti koji nam dolaze u restorane i konobe koji su naši partneri u gourmet događanjima nisu obuhvaćani ovom statistikom, ali je njihov broj procijenjen kroz broj ''preuzetih'' menu-a s našega internet portala. Uz broj ''preuzetih'' menua i sam interes nam govori o oko 50.000 gostiju koji dolaze i borave bez noćenja na našem području. Što se pak tiče rasta ukupnog broja smještajnih kapaciteta on nije bitno promijenjen u zadnjih šest godina, već se intenzivno radilo na podizanju kvalitete smještajnih objekata, što Umag visoko rangira na ljestvici destinacija s najvećim udjelom objekata s četiri i pet zvjezdica u Hrvatskoj, kaže Bassanese. (Tea GRGIĆ, snimio Milivoj MIJOŠEK)