Umag: Terra Istriana zanimljiva nekolicini građana

S javnog izlaganja UPU-a turističkog naselja "Terra Istriana" (Tanja KOCIJANČIĆ)
S javnog izlaganja UPU-a turističkog naselja "Terra Istriana" (Tanja KOCIJANČIĆ)

Iako se radi o vrlo značajnoj investiciji zbog koje je proteklih mjeseci bilo brojnih pritužbi, kontroverzi i peticija građana protiv gradnje marine unutar uvale Pozioi, sinoćnje javno izlaganje prijedloga Urbanističkog plana uređenja Terra Istriana koji je na javnoj raspravi do 22. rujna u umaškoj Zajednici Talijana nije privuklo velik broj građana.

UPU se počeo raditi nakon što su vijećnici proteklog lipnja usvojili izmjene i dopune Prostornog plana Umaga koje su pokrenute upravo zbog realizacije turističkog projekta "Terra Istriana" na Kravljem rtu, investitora Tvornice cementa Umag. Istovremeno je Vijeće zaustavilo gradnju marine u uvali Pozioi, odnosno stopiralo je izdavanje akata za gradnju do srpnja iduće godine.

No, istaknuo je sinoć predstavnik izrađivača plana Boris Petronijević iz Urbisa 72, ipak su tu nautičku luku, kao i onu otvorenu za promet, ostavili u planu. Konačnu će odluku donijeti Skupština Istarske županije.

Projekt "Terra Istriana" osmišljen je kao prenamjena industrijskog pogona cementare s pripadajućim kamenolomom u turističko naselje visoke kategorije, površine 19 hektara, s hotelima, vilama, ugostiteljskim i ostalim sadržajima, kapaciteta 2.270 postelja.

UPU predviđa i gradnju stambene, poslovne i mješovite namjene i to na gradskom zemljištu, gdje su moguća još i dva manja hotela i veliko javno parkiralište. Gradski tereni, da bi se moglo graditi, moraju biti od 600 do 1.000, tj. od 1.500 do 3.000 kvadrata, s koeficijentom izgrađenosti od 35 posto, a moguće je graditi prizemlje i dvije, odnosno tri etaže, ovisno o lokaciji.

U turističkom dijelu moguće je napraviti manje zone, ali svaka mora imati najmanje 600 postelja. Sto metara od obale ništa se ne može graditi, osim plažne infrastrukture (zabavni, sportski i slični sadržaji). Parcele na kojima je predviđena gradnja trebaju imati najmanje šest hektara, izgrađenost do 30 posto, s mogućnošću šest etaža, tj. zgrade do 20 metara visine.

Petronijević je naveo da je predviđeno trajektno privezište, zatim ribarsko s najviše 60 i komunalno s do 30 vezova. Definirana je i trasa lungomarea, koridora širine tri metra za pješake, bicikliste i turistički vlakić.

Pravnik tvrtke Istra-auto Davor Frantal prigovorio je jer su rotor i pristupni put na katastarskoj čestici u vlasništvu te tvrtke. Time bi se Istra-autu oduzelo oko 3.000 četvornih metara terena građevinske namjene, što bi bila nenadoknadiva šteta.

"Tražimo da se pristupni put izmakne s našeg zemljišta i na drugi način izvede spoj prema novom turističkom naselju", veli Frantal. Izrađivač plana rekao je da će se to vjerojatno brisati, a namjera je bila predložiti način sređivanja prometa.

Nezavisni vijećnik Danilo Latin prigovorio da je i dalje upitan pravni status nasipanog dijela mora gdje se planira suhi vez marine, upitno mu je nasipanje zemljišta u gradskom vlasništvu gdje je omogućena stambena gradnja te kanalizacijski ispust koji je preblizu obale, odnosno buduće plaže tog elitnog naselja.

Petronijević je kazao da je kanalizacija u domeni komunalnog poduzeća 6. maj, koje zna da je ispust nepropisan i da ga treba još produžiti prema otvorenom moru. No, to UPU ne može regulirati. (T. KOCIJANČIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter