Umag: Luka na Kravljem rtu i za javni promet

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Umag ne upravlja svojim resursima, odnosno luckom infrastrukturom na pomorskom dobru. Gat nekadašnje Cementare vec tri godine nije u funkciji, otkad je istekla koncesija za industrijsku luku. Izjavio je to pred novinarima nezavisni umaški vijecnik Danilo Latin, kojemu je to bila prva presica nakon što je na toj listi ostao sam, jer su mu kolege ušli u SDP. S njim je bio HSU-ovac Marino Kocijancic - njih dvojica su clanovi novog Kluba vijecnika, u kojem je i Dubravko Grgic s Nezavisne liste Viktora Krapljanova.

- Gat bivše Cementare na Kravljem rtu, prema izmjenama Prostornog plana istarske županije iz 2008. prenamijenjen je iz industrijske u luku za nauticki turizam, tj. za marinu u sklopu projekta turistickog naselja Terra Istriana. Mi smo, kao i svi ostali vijecnici, podržali peticiju gradana Moele koji se protive gradnji marine unutar uvale Pozioi, pa predlažemo da se Županiji pošalje prijedlog da redefinira kategoriju - iz turisticke u luku otvorenu za javni promet, jer je sadašnja gradska luka u Umagu deficitarna.

Nema logistike, ni parkirališta za turisticke autobuse, ne može primiti velike brodove i jahte, dok bi to Kravlji rt mogao. Ondje ima prostora za ukrcaj i iskrcaj, promet turistickih i linijskih plovila, dubina gaza gata zadovoljava svim velicinama brodova i vec postoji infrastruktura. Svi se žale na smanjene prihode, a, iako imamo mogucnosti neke realizirati na pomorskom dobru, to se ne dešava. Tako je i u Katoru, gdje lucicom od lokalnog znacaja nitko ne upravlja - Lucka uprava Umag - Novigrad ne naplacuje vezove, na kojima su besplatno privezani turisti i ribari, veli Latin.

Buduci da ACI marina u gradskoj luci koristi tek polovicu kapaciteta koji su joj županijskim PP-om dodijeljeni (500 u vodi i 300 na kopnu, a moglo bi još toliko), nezavisni vijecnik preporuca investitorima u marinu na Kravljem rtu da svoj interes preusmjere na gradsku luku. Latin je istaknuo da Tvornica cementa više ne može dobiti koncesiju na gat i luku, koja više nije industrijska, pa je to pomorsko dobro od 23.000 cetvornih metara prepušteno anarhiji. K tome, gradani tom prostoru uopce nemaju pristupa. (T. KOCIJANCIC)


Podijeli: Facebook Twiter