Uljaniku veliko povjerenje narucitelja

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Višegodišnji partner Uljanika, belgijska kompanija Jan De Nul proteklih je dana na svojim internetskim stranicama objavila da je sklopila nove poslove, vrjednije od milijardu eura. Istodobno su objavili da su donijeli novi program gradnje brodova nakon što su u prethodne tri godine narucili 25 brodova vrijednosti dvije milijarde eura.

U starom programu svaki je šesti naruceni brod bio ugovoren u Puli. Na Uljanik je otpala gotovo jedna trecina potrošenog novca za novogradnje, što ukazuje da je Jan De Nul odabrao upravo ovo pulsko brodogradilište za gradnju skupih i kompleksnih brodova. Iz novog, tek zapocetog programa povecanja flote jedan brod je narucen od Španjolaca, a s uljanikovcima je ugovorena gradnja još dva jaružara.

Oni ce nadopuniti ionako veliku flotu od cak 24 broda tog tipa u floti Belgijanaca a specificnost dva plovila koja ce se graditi u Istri jest da ce biti pogodna za djelovanje u plitkim vodama. Iz Jan De Nula pojašnjavaju da su ti brodovi razvijeni na temelju iskustava stecenih projektiranjem i korištenjem osam novoizgradenih brodova u posljednje tri godine.

- Rezultat je tehnicki napredno i ekonomicno plovilo, a nova narudžba tih brodova od Uljanika svjedoci o povjerenju i izvrsnoj suradnji obiju strana, objavili su iz Jan De Nula te zakljucili da ce im brodovi biti isporuceni sredinom i krajem 2012.

Istovremeno je objavljena nova knjiga narudžbi Uljanika, cija je vrijednost povecana za 100 milijuna americkih dolara nakon što je u nju upisan posljednji jaružar, šesti u nizu. Njega su pulski brodograditelji ugovorili na Badnjak s belgijskim brodovlasnicima, što je objavljeno prilikom posjete premijerke Jadranke Kosor Uljaniku 3. sijecnja.

Iz toga proizlazi da je vrijednost šestog jaružara (koji je jednak petom) 100 milijuna dolara te da se trenutno u Uljaniku grade brodovi za Jan De Nul ukupne vrijednosti nešto vece od pola milijarde dolara. Naime, pored dva novija jaružara vrijedna ukupno 200 milijuna dolara, cije je gradnja tek u povojima, u Uljaniku se trenutno opremaju još dva jaružara starijeg tipa, koji ce biti isporuceni ove godine, a koji zajedno vrijede 304 milijuna dolara.

Treba dodati da noviji jaružari usisavaju pijesak, glinu i šljunak te ga prenose uz pomoc snažnih pumpi na drugu lokaciju ili ga transportiraju u trbuhu broda. Prethodni modeli jaružara, koji se od ranije grade u Puli, režu i usitnjavaju kameno morsko dno te ga usisavaju i prenose putem cijevi na drugi brod ili kopno. (Piše Paulo GREGOROVIC)

Narucitelj Uljaniku prepustio izradu skupih dijelova
Iako se za jaružare znalo reci da su skupi brodovi, koji su donijeli zaradu Uljaniku, ali malo posla za uljanikovce, doznajemo da je na prvom jaružaru bilo mnogo uvoznih komponenti, dok je na trecem i cetvrtom, koji se sada opremaju u Puli, instalirano mnogo elektroopreme koja je izradena u Uljaniku.

Narucitelji iz Jan De Nula s vremenom su se uvjerili u kvalitetu ovdašnjeg rada te uljanikovcima prepustili da sami izrade skupe dijelove koje su ranije dobavljali iz specijaliziranih tvornica.
Dio zaposlenika Uljanik Strojogradnje, ali i dio Uljanikovih informaticara zbog svoje strucnosti zaposlen je u izgradnji jaružara, iako su do sada radili druge poslove.

Tvrtka Jan De Nul najatraktivniji poslodavac u Belgiji
Jan De Nul je svjetski lider u industriji jaružanja i lani je u Belgiji nagraden za najatraktivnijeg poslodavca drugu godinu uzastopce. Godine 2010. zaposlio je 500 inženjera, cime je ukupan broj radnika povecao na 5.416. Prosjecna je dob radnika 38 godina. Tvrtka godišnje prihoduje više od dvije milijarde eura.

Knjiga zakljucenih poslova te tvrtke sada je teška cak 3,1 milijardu eura, odnosno 23 milijarde kuna, cime se niti jedna tvrtka u Hrvatskoj ne može pohvaliti.
Nove su poslove pribavili na gotovo svim kontinentima, a najviše u Južnoj Americi (11 projekata). Rijec je o razlicitim poslovima: od produbljivanja i proširenja luka do trasiranja putova za naftovode i plinovode ili sanacije postojecih putova.


Podijeli: Facebook Twiter