Uljanik je s Jan De Nulom ugovorio gradnju petog jaružara koji se vodi po rednim brojem 496. Objavljeno je to u posljednjem broju mjesecnika Brodogradnja gdje je objavljena i knjiga narudžbi pulskog i ostalih brodogradilišta.
Ono što je u citavom poslu neobicno jest cinjenica da dosad ni Uljanik, a ni Jan De Nul, nisu objavili da su potpisali ugovor o nastavku suradnje i gradnji petog jaružara. To je presedan, a novost o novim gradnjama nam iz Uljanika nitko to nije htio službeno potvrditi.
Naime, poznato je da je ministar gospodarstva ?uro Popijac na nedavnom sastanku s celnicima Uljanika rekao da se novi ugovori ne bi trebali sklapati do kraja postupka privatizacije.
Dodatno zbunjuje što u knjizi narudžbi najnovija gradnja nosi broj 496, a prijašnja je 491. To daje naslutiti da Uljanik vjerojatno ima u ladici ugovore za gradnju još cetiri broda koji se vode pod rednim brojevima: 492, 493, 494 i 495.
To može znaciti da je ugovorena gradnja cetiri broda, ali i da je na koncu narucitelj odustao. Ako je to tocno, to nije prvi takav slucaj. Posljednji put se to dogodilo s novogradnjama 486 i 487.
Iz Uljanika smo doznali i da se s Jan De Nulom vec pregovara o gradnji šestog jaružara koji bi bio istovjetan gradnji 496 i vjerojatno ce se voditi pod rednim brojem 497. Dakle, rijec je o brodu tipa "trailing suction hopper dredger" koji usisava pijesak, glinu i šljunak te ga prenosi uz pomoc snažnih pumpi na drugu lokaciju ili ga transportira u trbuhu broda.
Knjige narudžbi svih brodogradilišta teške su 1,91 milijardu
americkih dolara, a koliko je Uljanik uspješan, pokazuje podatak da je
u Puli ugovorena polovica vrijednosti svih hrvatskih novogradnji,
odnosno 915,8 milijuna dolara.
Mjereno brojem sklopljenih ugovora,
Uljanik ih ima 10: po cetiri s Uljanik Plovidbom i Jan De Nulom te dva
s Grimaldijem. Prema podacima mjesecnika Brodogradnja od 15. rujna
2010., ostali hrvatski brodograditelji u knjizi narudžbi imaju ukupno
18 brodova. (P. GREGOROVIC)
VIŠE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU.