Iz pulskog brodogradilišta neslužbeno poručuju kako je model integracije "3. maja" u Uljanik grupu "gotovo u potpunosti definiran" i u proceduri usuglašavanja pred stručnim tijelima EU komisije.
Naš izvor kaže da se istovremeno, zajedno s resornim Ministarstvom gospodarstva i Hrvatskom brodogradnjom-Jadranbrod, radi i na ugovoru o prijenosu dionica za kojeg se kaže da bi trebao biti potpisan do konca lipnja.
Za program restrukturiranja "3. maja" i o tome što taj plan znači za budućnost riječkog škvera i njegovih gotovo 1.800 radnika, u Uljaniku kažu da će biti prezentiran "vrlo skoro", čim se usuglase njegove osnovne postavke s Bruxellesom.
Prema istom izvoru iz vrha Uljanika, "nijedno brodogradilište neće ostati bez gradnje brodova već će oba moći konkurirati i za poslove većih serija brodova koje do danas pojedinačno nije bilo moguće izgraditi u zahtijevanom, vrlo često kratkom roku".
U "3. maju" zasad ništa od najavljivanog potpisivanja ugovora za nova tri asfalt-tankera sa švedskim Wisbyjem, barem do ove jeseni. Osnaženje ovih brodova, identičnih već gotovo realiziranoj seriji od četiri asfaltera koje riječko brodogradilište gradi za istog klijenta, Šveđani su prolongirali do konca rujna, posljednja je informacija koja nam je potvrđena iz pouzdanih izvora.
Tako će "3. maj" 1. srpanj, dokad se mora potpisati ugovor o njegovoj privatizaciji, dočekati sa samo jednim, i to praktički završenim brodom u knjizi narudžbi. Idući tjedan isporučit će se Šveđanima treći asfalter iz serije, a do konca srpnja i zadnji.
U riječkom brodogradilištu nadali su se, a takve su bile i najave, da će ove nove švedske asfaltere od 15 tisuća tona nosivosti upisati u knjigu narudžbi do polovice ovog mjeseca. No, sada je to "na čekanju".
Navodno je razlog što su Šveđani ove nove brodove "vezivali" uz jedan posao na prijevozu asfalta oko kojeg su se, pak, konačne odluke prolongirale do jeseni. (O. ANTEŠIĆ/NL)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.