Brodogradilište Uljanik gradit ce brod za Uljanik Plovidbu, a postoji šansa za sklapanje posla sa švedskom kompanijom za gradnju plovila. Glavne su to vijesti s konferencije za novinare celnika obiju tvrtki, koja se u Uljaniku dogada izuzetno rijetko. Ugovor o gradnji broda za rasuti teret za pulskog brodara trebao je biti potpisan upravo u srijedu 9. prosinca, na Dan Uljanika, ali je zbog poslovne odsutnosti predsjednika Uljanikove Uprave Antona Brajkovica odgoden za koji dan.
Najavljenim se poslom rješava krucijalno pitanje - zaposlenost kapaciteta Uljanika do kraja 2011. godine. Investitor za gradnju broda bila bi jedna inozemna kompanija, partner Uljanik Plovidbe, odgovorio je Dragutin Pavletic, direktor Uljanik Plovidbe. Naglašava da u isto vrijeme ne izlaze iz 3. maja, gdje imaju ugovorena tri broda, od cega su dva vec u izgradnji.
- Doba krize trenutak je kada treba graditi brodove jer su cijene niske, a uvjeren sam da ce ovaj tip broda donijeti puno posla. Kada cijene brodova porastu, zajednicki cemo odlucivati o mogucoj prodaji ovog broda. Ovo je prijelazno rješenje u doba krize jer brodogradnja nije samo Uljanik, vec i masa malih proizvodaca oko Galižane, Pule, Splita, Adriadizel, Hempel i drugi, rekao je Pavletic.
Uljanik je ušao u završni krug i konkurira za gradnju cetiri visokosofisticirana plovila koja služe za sidrenje i opskrbu platformi. Prema ilustrativnom opisu Karla Radolovica, jedan je takav brod dug sto metara i vrijednosti više od sto milijuna dolara. Narucitelj posla je švedska tvrtka Transatlantic. Uljaniku predstoji teško nadmetanje s druga dva brodogradilišta s Dalekog istoka koja su u stanju znatno rušiti cijenu.
- Ušli smo u završni krug natjecaja za koji mislimo da ce biti ostvaren pocetkom sljedece godine. Takav ugovor jamcio bi nam zaposlenost od pocetka 2011. do pocetka 2012. godine, rekao je Marinko Brgic, predsjednik Uprave Brodogradilišta.
- Uljanik danas ima ugovorenih osam brodova od kojih je jedan prakticki gotov, ali ce primopredaja uslijediti na samom pocetku iduce godine. U 2010. godini planira se isporuka pet brodova, pa nam za 2011. ostaju dva (bez Uljanik Plovidbe). Krucijalno pitanje su danas novi ugovori. U citavoj kompliciranoj situaciji mi smo u Uljaniku još uvijek optimisti, obrazložio je Brgic.
Clan Uprave Karlo Radolovic naglasio je da je Uljanikova likvidnost zadovoljavajuca i vjeruje da mogu i sami uz minimalnu podršku brodara financirati dva broda. A s ta dva broda pokrili bi se do šanse koju ocekuju od Švedske. - Ako i dobijemo taj posao, na njemu necemo zapoceti raditi prije ljeta, doznajemo od Karla Radolovica.