Uljanik TESU Elektronika: Go2bike osvaja gradove


Uzimajući u obzir predviđanja da će se u ovakve sustave do 2020. godine uložiti 3,5 milijardi eura, pulska tvrtka Uljanik Tesu Elektronika zasigurno ima perspektivu. Pokazalo se to već i sada, jer tvrtka ne samo da dobro radi, već svoje poslovanje konstantno širi, čak i izvan granica Pule, Istre, ali i Hrvatske.

Iako su u Puli već dobro poznati i prepoznatljivi, široj javnosti postali su "vidljiviji" po razvijanju brenda "go2bike". Naime, nakon srodnih projekata koji su zaživjeli u nekoliko hrvatskih gradova, UTE je u suradnji s pulskom tvrtkom Penta d.o.o. 2014. godine razvio brend go2bike - sustav automatskog iznajmljivanja bicikla jednostavne implementacije i načina korištenja, odnedavno predstavljenog i u Puli.

- Cijela priča počela je 2013. godine i otad raste. Što direktno ili indirektno, u cijeli proces je uključeno oko 500 ljudi, odnosno surađujemo s oko 30 tvrtki iz Pule, Rijeke i Zagreba, kazao nam je direktor Kristijan Ivančić i dodao da vjeruje kako će takozvani bike-sharing iz godine u godinu rasti, tim više jer uvođenje takvog, ekološkog alternativnog prijevoza za općine i gradove ima mogućnost sufinanciranja od 40 do 80 posto iz Fonda za energetsku učinkovitost.

Funkcioniranje je jednostavno - korisnik dođe do punkta s biciklima i nakon prijave u sustav preuzima željeni bicikl te kreće na vožnju. Po isteku korištenja, bicikl vraća na bilo koji punkt, a sustav sam očitava parametre o korištenju.

- Cjelokupni poslovni proces u UTE-u vezan uz "go2bike", od dizajna i razvoja tehnoloških rješenja, preko proizvodnje u prototipskim količinama, kao i serijskoj proizvodnji, do ugradnje i puštanja u pogon, a kasnije održavanje i servisiranje, oslanja se ponajprije na snage svojih zaposlenika te partnera s kojima je uspostavljena dugogodišnja suradnja, istaknuo je Ivančić i dodao da je upravo to njihova prednost za razliku od pojedinih tvrtki koji nude sličnu uslugu.

Prvi instalirani UTE-ov sustav bio je pilot-projekt bike-sharinga u Rijeci, zatim u Umagu, potom Bic-Ko u Koprivnici, a trenutno se rade sustavi za Čakovec, Pulu i dodatak sustavu za Koprivnicu. U posljednja tri slučaja riječ je o električnim biciklima. (Nera SOFTIĆ; snimio Dejan ŠTIFANIĆ)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter