Uljanik: Porinuće gradnje 512 za nizozemske naručitelje

Nakon prošlogodišnjih teglenica Puljani su se zaželjeli porinuća pravih brodova (S. NIKETIĆ)
Nakon prošlogodišnjih teglenica Puljani su se zaželjeli porinuća pravih brodova (S. NIKETIĆ)

Brod-jaružar za nizozemskog naručitelja tvrtku Royal IHC, a namijenjeno tvrtki Boskalis kao krajnjem kupcu, danas je uspješno porinut s Uljanikovog navoza 2. Uvijek atraktivnom činu spuštanju broda u more na Otoku je prisustvovao i veliki broj Puljana koji su se, nakon serije prošlogodišnjih teglenica za ukapljeni plin i naftu, očito zaželjeli porinuća pravih brodova.

U duhu tradicije stare 160 godina vrpcu sa šampanjcem presjekla je i u more gradnju 512 poslala Danijela Anjoš iz Uljanikovog sektora financija. No, Silvan Kranjc, direktor Uljanik Brodogradilišta, još je prije najavio da će ovo biti nešto drugačije porinuće od tradicionalnog jer neće biti imenovanja broda. I doista, mada je brod na pramcu imao ispisano ime, ono se nije moglo iščitati s obzirom da je bilo privremeno prekriveno.

Samohodno usisno jaružalo, odnosno dredger, dug je 152 metra, širok 28 metara, a imat će nosivost od 2.650 tona pri gazu od šest metara. Krajnja brzina plovidbe bit će 11,5 čvorova, a brod će pogoniti tri glavna motora pojedinačne snage 7.200 kW.

- Ovaj ugovor je različit od Uljanikovih uobičajenih ugovora jer se radi o montaži i djelomičnom opremanju trupa broda koji će uskoro biti predan Royal IHC-u, a oni će ga dovršiti i predati kompaniji Boskalis. Unatoč tome, ovaj projekt predstavlja nastavak programa izgradnje visoko složenih brodova započetog u kolovozu 2009., kada je porinuto prvo jaružalo s naših navoza. Danas sa mnogo više sigurnosti prihvaćamo velike stručne i organizacijske izazove što jasno pokazuje naša današnja knjiga narudžbi. Ovim se zahvaljujemo na svojevrsnom priznanju kompanijama poznatim po izuzetno visokom zahtjevima i standardima kvalitete, što su upravo u Uljaniku pronašle partnere za ovako složen posao, rekao je Kranjc i čestitao svima, posebno Uljanikovcima i kooperantima, na uspješno obavljenom poslu.

- Ovo je primjer da europska brodogradnja još uvijek može konkurirati svjetskoj, posebno u izgradnji dredgera i da pri tome možemo surađivati, rekao je Alexander van Noort, predstavnik Royal IHC-a.

Čestitkama se pridružio i Patrick van Eerten iz Boskalisa, krajnjeg korisnika gradnje 512, rekavši za nju da je proizvod na svjetskoj razini.

- Drago mi je da je nakon dugog niza godina u ime Boskalisa ponovno porinut u more jedan dredger, reka je Van Eerten, predstavljajući nizozemsku tvrtku koja zahvate na obali i na morskom dnu obavlja diljem svijeta. Ugovor o gradnji ovog dredgera potpisan je koncem veljače 2014., a kobilica je na navoz položena lani krajem srpnja. (Zvjezdan STRAHINJA)

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter