Ovih dana počeo je proizvodni proces gradnje sofisticiranog višenamjenskog broda za više vrsta specijalnih radova na moru čiju je izgradnju Uljanik 6. kolovoza 2013. godine ugovorio s luksemburškom kompanijom Sofidra S.A. Ugovaranjem izgradnje tog broda Uljanik je potvrdio povjerenje koje Jan De Nul Grupa, jedna od vodećih kompanija s područja dredginga i složenih pomorsko podmorskih i off shore radova, ima u pulske brodograditelje.
Riječ je o brodu ukupne dužine 138 i širine 32 metra, progonjenog elektropropulzijom s dva motora i dva okretna propelera svaki snage 3.000 kW. Isto tako, bit će opremljen za polaganje kabela na morsko dno, te za zatrpavanje kanala na morskom dnu u koje su položeni kabeli.
Brod može služiti i za prijevoz tereta na otvorenoj palubi kao što su primjerice vjetroelektrane ili se koristiti kao radna platforma za sve konstrukcijske radove, podmorske i off shore projekte, a u tu svrhu bit će ugrađene dvije palubne dizalice za podmorske radove. Strojarnica će biti u potpunosti automatizirana uz instaliranu snagu veću od dva MW, od čega dva elektro motora snage 3.000 kW i četiri generatora snage 2970 kW. Prostor nastambi potpuno klimatiziran i predviđen za smještaj 75 osoba, a brod će također imati mogućnost ugradnje platforme za prihvat helikoptera.
Podsjetimo, Uljanik je za Jan De Nul Grupu gradio nekoliko brodova ove vrste. Ta je svjetska kompanija Uljanikove brodove koristila za rad u Ujedinjenim arapskim emiratima i u Kuvajtu za gradnju umjetnih otoka, prokopa u moru i za gradnju umjetnih brana. Ovi tipovi brodova vrlo su sofisticirani i njihova gradnja iziskuje veliko znanje u gotovo svim poljima. Dregeri koji su izgrađeni u Uljaniku smatraju se jednim od najsofisticiranijih brodova današnjice. (C.B.G.)