U petak kao da se kotac povijesti vratio unatrag. U Uljaniku je porinuta "Veruda", a položena je kobilica za "Stoju", brodove za prijevoz rasutog tereta koje ce isporuciti 2011., odnosno 2012. godine.
Brodove iste namjene izgradili su 1981. i 1982., a kasnije ih je eksploatirala Uljanik Plovidba. Pod imenom "Veruda" i "Stoja" plovili su svjetskim morima od 1994. do 2005. godine. Sada uljanikovci grade brodove iste namjene, istog imena i za istog brodara - Uljanik Plovidbu. Za njih ce izgraditi još dva takva broda istih karakteristika, ali nepoznatog imena.
Upravo su brodovi "Veruda" i "Stoja" cinili prvu flotu kojom je Uljanik Plovidba zapocela poslovanje prije 25 godina. U meduvremenu su stari i tehnološki neodgovarajuci brodovi prodani, a flota je obnovljena novijima, izgradenima na Dalekom istoku. Pulski brodar sada ponovno obnavlja flotu, ali brodovima izgradenima u pulskom brodogradilištu.
Tradicionalno presijecanje konopa prilikom porinuca "Verude" pripalo je Danijeli Jaklin, maturantici pulske Gimnazije, koja je izabrana medu najboljim ovogodišnjim maturantima. "Veruda" je dugacka 189,9 metara, a pokretat ce je motor Uljanik MAN snage 8.600 kilovata kojim ce brod postizati brzinu od 15 cvorova, a imat ce nosivost 52 tisuce tona, što je dvostruko više od 24.432 tone, koliko je mogla prevoziti stara "Veruda".
Ono po cemu ce "Veruda" uci u povijest Uljanika jest nacin na koji je porinuta u more. Glasnogovornik Uljanika Denis Jambrošic otkrio nam je da nisu, kao do sada, nosace zavarili za oplatu na dnu broda, vec na bok. Tim su potezom uljanikovci ostvarili znatne uštede za sebe i Plovidbu jer brod nece trebati na dokovanje, gdje se inace uklanjaju nosaci, vec ce nosace moci ukloniti i u Uljaniku. (P. GREGOROVIC, snimio S. MILJEVIC)