Natjecaj za drugi pokušaj privatizacije šest brodogradilišta Vlada ce objaviti na blagdan Sveta tri kralja, odnosno 6. sijecnja 2010., odluceno je na sjednici u cetvrtak.
U novi se natjecaj ide za svih šest brodogradilišta jer je Vlada prije odluke o objavi javnog poziva odbila ponude tvrtke More, odnosno Slobodana Ljubicica za Brodotrogir i Adria Mara za Brodogradilište specijalnih objekata (BSO). Uz ta dva brodogradilišta, tražit ce se novi vlasnici i za Uljanik, Kraljevicu, 3. maj i Brodosplit.
O uvjetima natjecaja nije se raspravljalo jer je Hrvatski fond za privatizaciju tek dobio zadatak pripremiti i objaviti javni poziv. Naši izvori iz HFP-a kažu da se, za razliku od Brodosplita, Brodotrogira, 3. maja i Kraljevice, koji su i u prvom natjecaju bezuspješno tražili kupca za jednu kunu, cijena Uljaniku i splitskom BSO-u u novom natjecaju najvjerojatnije nece spuštati.
Podsjetimo, pulsko brodogradilište prodavalo se po nominalnoj cijeni od 397 milijuna kuna, a BSO za 18,19 milijuna kuna.
Od potencijalnih kupaca i dalje ce se tražiti 5-godišnji plan restrukturiranja, a malo je vjerojatno, zapravo nemoguce, ocekivati da ce se od Europske komisije za tržišno natjecanje uspjeti iskamciti smanjenje vlastitog doprinosa novih vlasnika u ukupnim troškovima restrukturiranja od 40 posto.
Iznose sanacije, koji ukupno premašuju 1,5 milijardi eura, država ce pokušati smanjiti povecanjem vrijednosti pomorskog dobra koje je izdvojila iz pojedinih škverova da bi tako knjigovodstveno smanjili iznos uložen u restrukturiranje.
Izracun vrijednosti pomorskog dobra je prakticki jedini preostali prostor za manevar da bi država preuzela na sebe veci dio obveza i gubitaka te time brodogradilišta ucinila atraktivnijim za kupce u predstojecem, ponovljenom pokušaju prodaje.
Drugi medunarodni natjecaj za prodaju domacih navoza bit ce otvoren 30 dana, dakle upola manje no što je to bio slucaj s tenderom iz kolovoza i rujna ove godine. Taj rok takoder je sastavni dio ispregovaranih uvjeta s Bruxellesom.
Naime, prvotne su polazne osnove Europske komisije za tržišno natjecanje bile da za hrvatska brodogradilišta bude samo jedan natjecaj u trajanju od 90 dana.