Uljanik: Krmena kočarica isporučit će se prije roka

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ovih dana radnici Uljanika obavljaju posljednje pripreme za subotnje porinuće druge izgrađene ribarice za naručitelje iz Ruske Federacije. Istodobno, u završnoj fazi opremanja pred isporukom je i prvi ugovoreni ribarski brod, odnosno krmena kočarica pod nazivom "Taurus" koju Uljanik Brodogradilište gradi za rusku kompaniju JSC Taurus iz Murmanska.

Riječ je o iznimno složenom brodu ili, bolje rečeno, postrojenju namijenjenom ribolovu - krmenom kočarenju na moru. Shodno tome, brod je opremljen složenim sustavima za preradu, pakiranje, zamrzavanje i skladištenje ulovljene ribe, kaže nam Denis Jambrošić iz službe za odnose s javnošću Uljanik grupe.

- Pred uljanikovcima su se prilikom izgradnje ovog broda postavljali brojni izazovi budući da se prvi put susreću sa spomenutim sustavima svojstvenim ribarskim brodovima koji na sebi imaju integriran pogon za preradu i pakiranje ribe. Složenost ugrađenih sustava i ograničenja prostora i projekta broda je prilikom gradnje i montaže iziskivala potrebu prilagodbi i preinaka pojedinih elemenata sustava koje su se obavljale prema postojećem stanju na brodu, što je naravno u konačnici dijelom produžilo završni proces opremanja broda.

Valja naglasiti da u brodograđevnoj praksi ovakav način rada nije uobičajen, no strateško opredjeljenje Uljanika o izgradnji najsloženijih brodova iziskuje i određene prilagodbe i promjene načina rada, kaže Jambrošić.

Na "Taurusu" radnici trenutno obavljaju zadnja funkcijska ispitivanja rada pogona tvornice ribe te sustava rashlađivanja, zaleđivanja i skladištenja ribe, a sljedećeg tjedna planirana je završna pokusna plovidba s ispitivanjem "klase" – plovidba broda uz puno opterećenje svih sustava, uz provjeru vibracija i buke. Nakon toga obavit će se primopredaja broda.

- Ugovoreni zadnji rok primopredaje broda je 24. prosinca ove godine, ali prema sadašnjem stanju, brod će biti predan ranije, ističe Jambrošić.

Inače, riječ je o brodu dugom 63,85 i širokom 13,5 metra. Pokreće ga motor snage 4.500 kW. Iako manjih dimenzija, ova gradnja svojom složenošću predstavlja slijed Uljanikove strategije gradnje složenijih tipova brodova kao što su ranije bili jaružari. Ugovor za gradnju potpisan je u rujnu 2011. godine, a proizvodni proces počeo je koncem kolovoza prošle godine. (C. B. GALIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter