Brodogradilište Uljanik u utorak je kompaniji Jan De Nul isporucio treci od cetiri ugovorena jaružara na vlastiti pogon (Self-Propelled Cutter Suction Dredger) pod nazivom "Fernao de Magalhaes". Prvi jaružar "Ibn Battuta" isporucen je istom narucitelju krajem svibnja prošle godine, a drugi pod nazivom "Zheng He" lani u listopadu, dok je "Niccolo Machiavelli" trenutno u fazi opremanja i bit ce isporucen tijekom ove godine.
Rijec je o tehnicki iznimno kompleksnim brodovima koji služe za produbljivanje plovnih putova, odnosno izgradivanje obala, umjetnih otoka ili produbljivanje obala, a ovi Uljanikovi mogu raditi do 36,6 metara dubine.
- Cinjenica da u svijetu postoji tek nekoliko ovakvih brodova te da se do sada nikada u isto vrijeme u jednom brodogradilištu nisu gradila cetiri dredgera, uglavnom samo jedan ili najviše dva, govori o kakvom je projektu rijec. Ovaj jedinstveni brodogradevni pothvat nadmašuje okvire brodogradnje u široj regiji buduci da Uljanik isporukama i gradnjom ovih brodova-strojeva postaje clanom malobrojne grupe od svega nekoliko svjetskih brodogradilišta koji u svojoj ponudi imaju ili su izgradili ovakav tip plovnog objekta, piše u priopcenju Uljanika.
Isporucen jaružar ima tri motora, svaki snage 7.200 kW. Dug je 138,5 metara, širok 26 i visok do 12,20 metara. Sustav elektrodistribucije i automatizacije djelo je Uljanikovih projektanata, a njegova je specificnost da je na jaružaru instalirano oko 330 kilometara kabela. Za usporedbu, na standardni se tanker ili brod za rasuti teret položi oko sto kilometara kabela.
Ugovor za gradnju jaružara "Fernao de Magalhaes" potpisan je u kolovozu 2007. godine, kobilica je položena koncem sijecnja, a u more je porinut u lipnju prošle godine. Nakon isporuke i ovaj ce jaružar poput ostalih brodova iz serije ploviti pod zastavom Luksemburga.
Pulsko brodogradilište je s Jan De Nul Grupom ugovorilo i izgradnju dva trailing suction hopper dredgera koji se koriste za usisavanje materijala s morskog dna. U priopcenju se istice da je ugovaranje gradnje "hoppera" nastavak orijentacije Uljanika prema brodogradevnim nišama složenijih brodova vece dodane vrijednosti.