Uljanik gradi novi tip jaružara

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Danas je u Uljaniku položena kobilica za novi tip jaružara. Rijec je o modelu trailing suction hopper dredger, koji nosi radni naziv "gradnja 496". To je složeni plovni objekt i kad bude isporucen, koristit ce se za transportiranje materijala usisanog s morskog dna, do 50 metara dubine. Brod ce imati nosivost 26.000 tona, bit ce dug 147,6 i širok 30 metara, a pokretat ce ga dva glavna dizelska motora, svaki snage 7.200 kilovata. Ukupna instalirana snaga iznosit ce 15.650 kilovata.

Gradnju je Uljanik ugovorio u srpnju 2010. s belgijskom tvrtkom Jan De Nul. Rezanje limova zapocelo je prije 4,5 mjeseci, a jucer su poceli radovi na navozu 2, na kojem se nije gradio brod od prosinca 2010., kada je porinut u more posljednji iz prve serije jaružara tipa self-propelled cutter suction dredger.

Razlika izmedu prve i druge serije jaružara je u tome što noviji modeli imaju mogucnost transportiranja materijala s morskog dna, a raniji modeli mogli su rezati morsko dno, ali ga nisu mogli transportirati, vec samo prenijeti putem cijevi. Tehnicki gledano, prva serija je više nalik radnom stroju, a noviji model ima više karakteristika koje se pridaju brodu. Modeli iz prve serije koštali su po 152 milijuna americkih dolara, a noviji koštaju 100 milijuna.

Po porinucu "gradnje 496" ocekuje se da ce pocetkom 2012. biti položena kobilica za "gradnju 497", odnosno jaružar istih karakteristika kao i "gradnja 496". Ubuduce se ocekuje gradnja i treceg tipa jaružara. No, njega još nisu ugovorili, a prema najavama izrecenima prije mjesec dana, bit ce to najveci jaružar dosad izgraden u Puli za koji ce Uljanik napraviti kompletni projekt.

Iducih dana ocekuje se da ce Uljanik isporuciti "Verudu" i s navoza 1 porinuti "Stoju". Rijec je o prva dva od cetiri ugovorena bulk carriera za Uljanik Plovidbu. (P. GREGOROVIC)


Podijeli: Facebook Twiter