Posao gradnje četiri trajekta za Jadroliniju kapaciteta 616 putnika i 145 vozila po ukupnoj cijeni od 32 milijuna eura pripast će Brodogradilištu Uljanik s kojim se u ponedjeljak u Rijeci planira potpisati ugovor. Njihova ponuda ocijenjena je uvjerljivo najboljom, iako to osporavaju u Brodosplitu, gdje su prije nekoliko dana reagirali i obraćanjem medijima zbog navodnih nepravilnosti na natječaju na kojem su ponudili identičnu cijenu kao i Puljani, ali uz duže rokove izgradnje.
U Brodosplitu su uputili i pismo ministru gospodarstva Ivanu Vrdoljaku te naveli da jedino oni imaju iskustvo i reference za izgradnju takvih putničkih brodova za nacionalnog putničkog brodara, pored čega smatraju spornom formulu bodovanja ponuda zainteresiranih tvrtki.
U Uljaniku nisu ostali dužni kolegama u Splitu te su također odgovorili javnim pismom u kojem navode da Brodosplit nastoji izvršiti pritisak na komisiju Jadrolinije, manipulirati i utjecati na ishod natječaja. Dodali su da su sve propozicije natječaja bile unaprijed poznate i iste za sve kandidate.
Pokazalo se da se dva škvera, oba u teškoj i neizvjesnoj situaciji te s manjkom brodova u knjizi narudžbi, grčevito bore za najveću narudžbu domaćeg brodara na domaćim navozima.
Jedan od glavnih argumenata za odabir Uljanikove ponude bila je cijena prvog broda od svega pet milijuna eura i osiguranje bankovne garancije bez državnog jamstva. Uljanik je preostala tri broda procijenio na vrijednost od devet milijuna eura, dok su u Brodosplitu sve brodove jednako vrednovali, pa se u tom škveru i zbog toga smatraju izigranima.
Uljaniku su prednost donijeli i izuzetno kratki rokovi, jer su naveli da će sva četiri trajekta biti spremna za plovidbu u špici turističke sezone 2014. godine, kao i da će prvi biti predan već do svibnja naredne godine.
Unatoč tome što se svaki od kandidata može žaliti i u razdoblju od 30 dana nakon potpisa ugovora, odluka o gradnji 4 trajekta čini se definitivnom, jer će ugovor u ponedjeljak, 4. ožujka, biti potpisan na školskom brodu "Kraljica mora" u riječkoj luci.
Novi trajekti ulaze u red najvećih brodova Jadrolinije. Bit će dugi 100 metara, a široki 17,5 s gazom od 2,4 metra. Predviđena snaga motora je četiri puta 450 kW, a brzina 12,5 čvorova. Od ukupnog kapaciteta za 616 putnika u salonu je predviđen smještaj za 322 putnika. Ukoliko se za to ukaže potreba moguće je da će neki od ovih trajekata biti uposleni na liniji Ploče-Trpanj, gdje se očekuje veći promet nakon pristupanja Hrvatske u EU, te uvođenja europskog carinskog režima u Neumu. (D. PAJIĆ)