Najnoviji broj casopisa "Brodogradnja" otkriva da je Uljanik ugovorio gradnju ribarice za rusku tvrtku Murmansk te da je isporuka broda predvidena za 2013. godinu. Boris Cerovac, povjerenik SIK-a i predsjednik Radnickog vijeca u Uljaniku, pojasnio nam je da je rijec o brodu koji je opremljen i za pakiranje ribe te da je, u odnosu na brodove koje su dosad gradili, rijec o manjem brodu cija je ukupna dužina 67-68 metara. Dodao je da je Uljanik uspio potvrditi jedan takav ugovor te da se pregovara s druga dva narucitelja o gradnji još dva slicna broda.
Pregovori pri kraju
- Koliko mi je poznato, pregovara se još o garancijama jer ce u ovom slucaju izvršen posao Uljanik moci naplatiti tek na kraju, prilikom primopredaje koja je predvidena krajem 2012. godine, a do tada trebamo sve sami financirati, zakljucio je Cerovac. Dakle, pored toga što grade tri bulka te po dva jaružara i wagon carriera, pulski brodograditelji su dodatno proširili opseg posla na gradnju ribarice.
Knjiga narudžbi Uljanika otkriva da prva ugovorena ribarica ima vrijednost 35,7 milijuna americkih dolara i nosi broj gradnje 493. No, ukoliko se ugovori gradnja i ostalih, popunit ce se brojke koje su ostavljene slobodne kada se sastavljala lista narudžbi. Od sredine do kraja 2010. su rezervirani brojevi od 492 do 496, a sada se ocito privodi kraju proces pregovaranja koji traje više od godinu dana.
Zapravo, gradnju ribarica u Uljaniku za ruskog narucitelja prva je spomenula slovenska tvrtka Riko grupa kada je sredinom 2009. otkupila dokumentaciju u postupku privatizacije pulskog brodogradilišta. Tada je objavljeno da od pocetka 2008. Riko grupa s ruskom vladom radi na velikom projektu izgradnje ribarske flote za Sjeverno more i pretvaranje Rusije u izvoznicu ribe, status koji je izgubila raspadom bivše države 1991. godine. Navedeno je da u hrvatskim brodogradilištima planiraju graditi seriju ribarica.
- Rijec je o poslu vrijednom milijardu americkih dolara, objavio je hrvatskoj javnosti Jozo Dragan, suvlasnik i predsjednik uprave moskovske Riko grupe, kojeg su hrvatski mediji predstavili kao uvjerljivo najuspješnijeg hrvatskog biznismena u Rusiji i na prostoru bivšeg SSSR-a, a roden je u Trogiru.
Slucaj Kraljevice
Tocno godinu dana nakon tih izjava, u rujnu 2010., objavljeno je da ce Brodogradilište Kraljevica graditi ribarice za Ruse vrijedne 90 milijuna eura. Odnosno da ce izgradnjom cetiri ribarska broda popuniti kapacitete do kraja 2012. godine. Medutim, problem je bio nedostatak državnih jamstava bez kojih Kraljevica nije mogla u zadanom roku, do 15. listopada 2010., ugovoriti posao.
Buduci da je postojala zabrana izdavanja bilo kakvih državnih jamstava škverovima dok se ne okonca proces privatizacije, posao je propao pa je u srpnju ove godine objavljeno da ce se kraljevickim brodograditeljima u poslu izgradnje ruskih ribarica pridružiti Uljanik. Tada je pojašnjeno da bi Puljani preuzeli izgradnju dviju ribarica, a ako sve prode glatko, Rusi su najavili da bi gradili još takvih brodova.
Tada je objavljeno da je posao prvotno potpisan s norveškom kompanijom Trust Invest, a potom transferiran na ruske narucitelje: Murmansk Regional Fleet i Murmansk Trawl Fleet. Upravo za potonju tvrtku Uljanik je sada ugovorio gradnju ribarice.