Uljanik će graditi najbrži brod za prijevoz žive stoke

Serđo Pajković i Bader Al Subaiee (N. LAZAREVIĆ)
Serđo Pajković i Bader Al Subaiee (N. LAZAREVIĆ)

Ploveći hotel za životinje, tako je novi brod koji će se graditi u pulskom brodogradilištu Uljanik okarakterizirao Serđo Pajković, rukovoditelj odjela Prodaja, projekt i kalkulacija prilikom potpisivanja ugovora o njegovoj gradnji u ponedjeljak. Time je naglasio o kakvom je sofisticiranom brodu za prijevoz žive stoke riječ.

Na potpisivanju su bili prisutni i vodeći ljudi kompanije Livestock Transport & Trading Co. K. S. C. iz Kuvajta, koji su, kako su sami istaknuli, nakon što su kontaktirali mnoga svjetska brodogradilišta, odabrali upravo Uljanik za gradnju prvog novog broda u svojoj floti. Naime, takva vrsta brodova obično, kako je pojasnio Pajković, nastaje konverzijom drugih tipova plovila. Bit će to najbrži brod za prijevoz stoke u svijetu. Moći će ploviti brzinom od gotovo 20 čvorova. Bit će dugačak više od 180 metara, a raspolagat će s čak 28 tisuća četvornih metara teretnog prostora. Njime će se odjednom moći prevoziti 80 tisuća ovaca, odnosno 10 tisuća goveda i 23 tisuće ovaca.

Plovit će na ruti između Australije i Perzijskog zaljeva. Posebna pažnja bit će posvećena sigurnosti životinja, na čemu je inzistirao naručitelj. Primarno je da stoka živa dođe do cilja, da se pritom ne ozlijedi ili zarazi.

"Radi se o specijalnom brodu koji će zadovoljiti i stroge australske propise", naglasio je Pajković. Kuvajtska kompanija je, prema riječima njezinog direktora Badera Al Subaieea, osnovana 1973. godine. Brod koji su naručili od Uljanika bit će najveći i najbrži u njihovoj floti.

"Osim što nam je važan za otvaranje tržišta, izuzetno bitno je da zadovoljava najviše standarde", kazao je Al Subaiee. Izvršni direktor u kuvajtskoj kompaniji Osama Bodai je, pak, naglasio da bi ovaj brod, kojim žele obogatiti i modernizirati svoju flotu, trebao biti tek prvi u seriji, što je najava moguće daljnje suradnje s pulskim brodogradilištem. Primopredaja broda dogodit će se u srpnju 2017., a i jedna i druga strana naglasile su da je do potpisivanja ugovora došlo nakon godinu i pol dana zajedničkog rada na projektu. Valja naglasiti i da će brod biti stopostotni Uljanikov proizvod. (B. ŽIŽOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter