Ugostitelji slabo koriste poticaje za stalne sezonce

Samo istarski poslodavci iskoristili mjere zapošljavanja sezonaca (A. Buljubašić/CROPIX)
Samo istarski poslodavci iskoristili mjere zapošljavanja sezonaca (A. Buljubašić/CROPIX)

Od šest tisuća sezonskih radnika, koliko svake godine zapošljavaju hotelske kuće, ugostitelji i druge tvrtke u turizmu, za samo sedamstotinjak radnika u Istri podijeljeni su poticaji za zapošljavanje sezonaca Ministarstva rada i mirovinskog sustava u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje.

Zanimljivo je da su zapravo i jedino u Istri te mjere našle na odjek, dok u ostatku Hrvatske poslodavci u turizmu uopće za njih nisu zainteresirani, tvrde nam u Sindikatu turizma i usluga (STUH).

Kako kaže tajnica i pravna savjetnica u STUH-u Duška Lončar glavni razlog je neinformiranost poslodavaca, što žele promijeniti budući da je u tijeku sezona zapošljavanja sezonaca.

- Ne shvaćamo zašto poslodavci ne koriste mjere koje im daje država, koja im daje besplatne poticaje, a oni bi im trebali dobro doći. Uostalom, poslodavac bi trebao imati i interesa da zadrži one sezonce koji već godinama rade kod njega. Možda je razlog tome nedovoljno poznavanje poticaja, smatra Lončar.

Da je tome tako, potvrđuju nam i neki od hotelijera. Tvrde da im takvi poticaji nisu toliko interesantni jer u konačnici uvjetuju stalno zapošljavanje što ruši njihovu profitabilnost. Lončar tvrdi da su takve mjere bile donesene na početku, ali da su kasnije revidirane kako bi ih poslodavci lakše prihvatili. Naime, prvotno je bilo zamišljeno da poslodavci, žele li dobiti poticaj imaju obvezu trajno zaposliti na neodređeno vrijeme 20 posto stalnih sezonaca.

Nakon što je revidirana, te obveze više nema, a iznosi sufinanciranja Zavoda za zapošljavanje su veći te je proširena ciljana skupina.

U Istri su uz potporu "Rad i nakon ljeta" prema nedavnim podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje 122 osobe nakon sezone ostale u radnom odnosu kod poslodavca s ugovorom na još 12 mjeseci. Tu Zavod participira u ukupnom trošku rada sa 30 posto kod velikih poslodavaca te 50 posto kod malih i srednjih poslodavaca. (B. BAN)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter