Ucenike pitaju ono što ni strucnjaci ne znaju

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Negodovanju profesora zbog nacina na koji se posljednjih godina provode natjecanja iz matematike - zbog cega traže da se ponovno umjesto školskih uvedu meduškolska, odnosno opcinska i gradska natjecanja zbog vece objektivnosti i kvalitete - na ove su probleme upozorili i nastavnici iz hrvatskog jezika.

Uciteljica u Osnovnoj školi "Giuseppina Martinuzzi" u Puli Teana Tomažin, voditeljica Županijskog vijeca ucitelja hrvatskog jezika južne Istre, napominje da se slicne nepravilnosti poput neujednacenog ispravljanja testova dogadaju i na natjecanjima iz ovog predmeta, a na kraju najviše ispaštaju ucenici. Iako je u više navrata tijekom godina slala osvrte o tome nadležnoj agenciji, odgovor nikada nije dobila.

- Bila sam u županijskom povjerenstvu i vidjela kako izgledaju riješeni testovi sa školskih natjecanja: od totalno nepismenih do nevjerojatno ispravnih. Žao mi je što su neki vrsni ucenici ostali nepozvani na županijsko natjecanje jer su njihovi ucitelji odradili posao kako treba, a dio pozvanih, na srecu manji dio, ostvario je vrlo niske bodove na županijskoj razini iako su bili pri samom vrhu ljestvice pozvanih nakon školskih natjecanja, kazala je Tomažin.

Medu brojnim problemima posebno je istaknula težinu zadataka u testovima koji ponekad nisu prilagodeni znanju ucenika, kao i to da se u rješenjima cesto nalazi samo jedan moguci odgovor iako ih je moguce više.

- Što se tice sastavljaca testova, to je posebna prica. Mnogi jezicni problemi oko kojih se i strucnjaci spore stavljeni su u testove za ucenike od 13 do 14 godina. Napraviti zadatke na kojima ce ucenici sigurno griješiti znaci da vam je namjera pokazati njihovo neznanje, a ne znanje, veli ova uciteljica koja zajedno sa svojim kolegama želi da se riješe brojni problemi u organizaciji školskih natjecanja na dobrobit ucenika za koja ta natjecanja i postoje.

- Ucenici trebaju ta natjecanja zbog bodova i njima su ona bitna, a ispada da se o njima ne vodi racuna, zakljucila je Tomažin.

Podsjecamo da je Županijsko strucno vijece ucitelja matematike lani uputilo dopis nadležnima koji je potpisalo stotinu nastavnika upozoravajuci na nekorektno vrednovanje ucenickih radova, na razlike do 40 posto u nacinu bodovanja, kao i na to da u mnogim istarskim školama, pogotovo podrucnim, povjerenstvo cini sam ucitelj matematike. Problem, naravno, nije prisutan samo u Istri, cemu svjedoce dopisi uciteljice matematike Antonije Horvatek iz Zagrebacke županije koja je u više navrata, bezuspješno, tražila reakciju nadležnih.


Podijeli: Facebook Twiter