Ucenici s teškocama ostali bez strucne potpore

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Zbog odugovlacenja prosvjetnih vlasti, djeca s teškocama u razvoju ni ove godine nemaju zajamceno pravo na vlastitog asistenta u nastavi. Pravilnik o odgoju i obrazovanju te primjerenoj potpori ucenicima s teškocama u razvoju, koji je po zakonu trebao biti donesen do 1. kolovoza, probio je zakonski rok te su mnoga djeca ostala bez svojih osnovnih prava. Taj je pravilnik trebao na nacionalnoj razini regulirati uvodenje asistenata u nastavi, kao i mobilnih timova za djecu s teškocama u razvoju, što im je dosad osiguravala lokalna samouprava.

U Udruzi za strucnu pomoc djeci s posebnim potrebama IDEM kažu da ove školske godine ucenicima koji su lani imali asistenta on više nije odobren, a dobila su ih samo djeca s motorickim oštecenjima i Downovim sindromom. Roditelji ne kriju zabrinutost.

Iz Ministarstva obrazovanja odgovaraju da roditelji nemaju razloga za brigu, jer do donošenja novog pravilnika, veli glasnogovornik Duje Bonacci, na snazi ostaje postojeci, u kojemu su regulirana sva pitanja vezana uz potporu ucenicima s teškocama u razvoju.

- Taj je pravilnik star 18 godina, a u njemu se asistent u nastavi uopce ne spominje, odgovara Vesna Budak, predsjednica Udruge roditelja djece s posebnim potrebama PUŽ. Njezin sin Ivan, koji ima cerebralnu paralizu, u srednju školu krece bez asistenta u nastavi, jer ga - buduci da pravilnik nije donesen - nema temeljem cega dobiti.

- Ivan je tijekom osnovne škole promijenio devet asistenata, za svakog smo se borili, sami ga pronalazili, educirali, cesto i financirali, a pet godina smo ga sami vozili do škole udaljene devet kilometara, jer ga bliže škole nisu mogle ili htjele integrirati, kaže Budak. Ivan je vezan uz kolica i teško se snalazi u prostoru, a narocito na papiru, pa velik dio školskih zadataka bez asistencije za njega predstavlja nepremostivi problem, govori njegova majka. Kao i vecina djece s cerebralnom paralizom, motoricki je usporen pa se bez asistenta ne može dovoljno brzo pripremiti za nastavu, ne stigne zapisati ni procitati zadatke, a posljedica toga je da ne može razumjeti što se od njega ocekuje i traži.

Pravo na asistenta u nastavi, s obzirom na to da pravilnika nema, i dalje ovisi iskljucivo o dobroj volji gradskih vlasti, koje ocito ne mogu financirati asistente za svu djecu kojoj su potrebni, i o volji ravnatelja pojedine škole da li takvo dijete želi primiti u svoju ustanovu. Državni pedagoški standard predvidio je pravo na asistenta u nastavi za djecu s teškocom u razvoju, ali je pitanje hoce li ga ove školske godine moci realizirati.


Podijeli: Facebook Twiter