Učenici iz Vodnjana moraju u školu vlakom

Vlakom do Pule Vodnjancima složenije nego autobusom (Arhiva/ M. MIJOŠEK)
Vlakom do Pule Vodnjancima složenije nego autobusom (Arhiva/ M. MIJOŠEK)

Roditelji srednjoškolaca koji žive na području grada Vodnjana, a školu pohađaju u Puli, ogorčeni su najavama da će im subvencionirani javni prijevoz, na koji prema Vladinoj odluci imaju pravo redovni učenici koji žive na udaljenosti većoj od pet kilometara od škole, biti omogućen samo vlakom.

To nam je potvrdio direktor Pulaprometa Igor Škatar, dok nam je gradonačelnik Vodnjana Klaudio Vitasović rekao da su pregovori o provedbi odluke u tijeku te da učenici iz Vodnjana i Galižane neće biti u nepovoljnijem položaju u odnosu na druge srednjoškolce u Istarskoj županiji.

- Moja djeca su morala platiti punu cijenu mjesečne karte Pulaprometa jer su nam rekli da nemaju pravo na popust za autobus ako kroz mjesto prolazi vlak, rekao je naš čitatelj napominjući da zove u ime više roditelja iz Vodnjana koji su revoltirani ovakvim propisom.

- Plaćamo mjesečnu kartu za autobus 220 kuna mjesečno za svako dijete, a dječji doplatak nam je 230 kuna po djetetu pa od toga ostane samo 10 kuna za jednu marendu. Djeca mi idu u Strukovnu školu i Industrijsko-obrtničku školu, ako će ići vlakom, od Željezničke stanice u Puli do škole svaki dan moraju hodati najmanje dva kilometra i još toliko nazad, kaže on. Usto, kaže, kćer mu dva dana ima nastavu na Stoji pa bi za to opet trebala napraviti mjesečnu autobusnu kartu da bi mogla na vrijeme stići do škole.

Za rujan i listopad, kaže, su im napravili mjesečne karte za autobus i platili punu cijenu iako su imali potvrdu škole da se djeca redovno školuju, no ne zna kako će to dalje financirati. Također, dodaje, posljednji vlak iz Pule za Vodnjan polazi u 19.40 sati, a poslijepodne mu djeca imaju nastavu do 20 sati pa sa niti ne mogu uvijek služiti tim prijevozom.

- Toliko govorancije oko tog prijevoza, a sad svi dižu ruke od učenika, zaključio je. Budući da željezničke stanice postoje u Vodnjanu i Galižani, učenicima iz tih mjesta prijevoz će biti subvencioniran samo ako se voze vlakom, kaže Škatar.

Budući da 75 posto mjesečne karte treba platiti država, 25 posto će refundirati ili jedinice lokalne samouprave ili sami prijevoznici snižavanjem cijene karata, a moguće je da će to biti i sami učenici, što tek treba utvrditi. O prijevozu učenika ovog se tjedna razgovaralo na koordinaciji istarskih gradonačelnika i načelnika sa županijskom pročelnicom Patricijom Smoljan, no još ništa nije definirano, kaže Vitasović. (Piše Petra LUKEŽ)

CIJELI TEKST U TISKANOM IZDANJU 


Podijeli: Facebook Twiter