Uber, ali i drugi hrvatski taksisti, stižu u Pulu i Istru

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

 

 

I prije nego je Vlada Republike Hrvatske predstavila prijedlog novog Zakona o
cestovnom prijevozu, koji liberalizira autotaksi prijevoz i ukida ograničavanje broja taksi dozvola te pravilnike jedinica lokalne samouprave o definiranoj cijeni, Uber Hrvatska je na web stranici MojPosao raspisao u rujnu poziv u kojem traži vozače koji bi se pridružili Uberu za Pulu, ali i cijelu Istru.

"Zdrava" konkurencija

Novi zakon trebao bi zaživjeti do početka iduće turističke sezone, a s njime u vodu padaju sve odredbe Grada Pule o broju dozvola, boji vozila te obvezi polaganja ispita za vozače. Gradovi će, po novom zakonu, morati izdavati dozvole za obavljanje taksi usluge na svom području svim vlasnicima licence, a ne, kao dosad, samo onima sa svog područja. To znači da taksisti ne samo iz susjedne općine, već iz cijele Hrvatske, mogu ljeti doći taksirati u
Pulu i Istru, a jasno je da je ljeto prigoda svima iz Hrvatske da zarade na Jadranu.

"Liberalizacija" tržišta sigurno će donijeti brojne reakcije kod trenutnih taksi prijevoznika u Puli jer i ranije su dolasci jeftine taksi usluge izazivale "pobunu" - prisjetimo se samo City Cara i Cammea. Međutim, građani će višestruko profitirati.

S obzirom da u Hrvatskoj, ali i mnogim drugim europskim i američkim zemljama, traju veliki prijepori oko djelovanja Ubera, zanimalo nas je, prije objave prijedloga novog zakona, kako gradska uprava i pulski taksisti gledaju na dolazak nove konkurencije.

- Slažem se da dođu, dobro je imati konkurenciju, ali samo ako je riječ o "zdravoj
konkurenciji". Dakle, da za Uber vrijede jednaka pravila i uvjeti kao i za sve nas. Samo tako može biti riječ o zdravoj konkurenciji. Na taj način bi svi bili u istom položaju jer kod nas ljeti ima jako puno nepravilnosti u taksiranju, pogotovo među taksistima koji nisu iz Pule, rekao nam je prije objave nacrta novog zakona, predsjednik Ceha autotaksista Pule Petar Jovetić.

Prema još uvijek važećim zakonima, autotaksi prijevoz se obavlja na temelju dozvole jedinice lokalne samouprave onima koji ispunjavaju sljedeće uvjete: važeća licenca,
položen ispit, cijene prijevoza prema utvrđenim cijenama lokalne samouprave, određen broj autotaksi prijevoznika na području lokalne samouprave, uključen taksimetar s vidljivom cijenom; položen ispit o poznavanju osnovnih podataka o kulturnim, gospodarskim, turističkim, prometnim i drugim značajnim objektima i znamenitostima
područja. Prijevoznici putem aplikacije Uber, pak, obavljaju prijevoz bez taksi dozvole, licence, ispita o poznavanju grada i bez fiksne cijene usluge prijevoza.

- O namjeri dolaska Uber servisa u Pulu nemamo nikakvih saznanja stoga navode ne možemo niti komentirati. Riječ je o trgovačkom društvu u privatnom vlasništvu, koje
samostalno odlučuje na kojem će se tržištu pojaviti na temelju posjećenosti njihove aplikacije na određenom području, navode iz Grada Pule, koji je prije nekoliko godina uveo red u autotaksi prijevoz, no, novim zakonom te će odredbe prestati važiti.

Partner-vozač

Prema oglašavanju Ubera, na njegovoj platformi može se voziti na dva načina. Prvi je da se osnuje tvrtka ili obrt i postane samostalni partner-vozač. Drugi način je da se vozi kao
zaposlenik već postojećeg partnera-vozača koji ima svoju tvrtku ili obrt. O vremenu koje se provede za volanom ovisi zarada, a zarađeni novac isplaćuje se svakog tjedna. Za postati Uberov partner-vozač potrebni su vozačka dozvola i potvrda o nekažnjavanju, a ukoliko se nema vlastiti automobil, voziti se može za postojećeg Uber partnera. Uber navodi i da za njih u Hrvatskoj trenutno vozi više od dvije tisuće partnera-vozača.

(Goran ROJNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter