U zone Marketi, Ungarija i Špinel Grad ulaže više od 17 milijuna kuna

Barbari (D. ŠTIFANIĆ/Arhiva GI)
Barbari (D. ŠTIFANIĆ/Arhiva GI)

Zbog rekonstrukcije i izgradnje kružnog raskrižja, na državnoj cesti Umag – Finida, vezanog uz trgovačku zonu Marketi Umag, cesta je zatvorena za prometovanje sve do 17. prosinca, pa se vožnja prema Bujama preusmjerava preko naselja Rožac, odnosno Seget. To je tek manji dio cestovnog zahvata koji je u tijeku na području grada Umaga u posljednjim mjesecima, zbog čega je Umag postao veliko gradilište cestovne i komunalne infrastrukture. Iskazano zanimanje građana vezano za odvijanje brojnih zahvata u prostoru, razloge istih te koliko će ih na kraju nastali troškovi kao umaške porezne obveznike stajati, odnosno postoji li partnerski odnos sufinanciranja, odgovore smo potražili u Uredu gradonačelnika Umaga odakle kažu da kako su sve procijenjene vrijednosti za ova investicijska ulaganja planirana i iskazana u proračunu Grada Umaga. 

Kupnja zemljišta u zoni Marketi 

Slijedom navedenog, prošetali smo gradilištima i potom istražili, prema naputku, planirane iznose za te projekte na službenim stranicama Grada. Pri tome valja naglasiti kako se u ovih posljednjih nekoliko jesenskih mjeseci intenzivno gradi na velikim gradilištima u trgovačkoj zoni Marketi, naselju Špinel i poduzetničkoj zoni Ungarija, a izvođači radova su Ceste Pula. Radi se o strateškim projektima cestovne i komunalne infrastrukture u tim naseljima, od velikog značenja za građane i poduzetnike, kojima će se dodatno potaknuti stambeno proširenje i gospodarsko-uslužni razvoj pojedinih dijelova grada.

Svaki projekt ima svoj životni tijek, pa tako i nastavak radova u Zoni Marketi koja je predviđena za otvaranje trgovačkih lanaca i ostalih uslužnih djelatnosti. Početkom jeseni započela je unutar trgovačko-uslužne zone izgradnja cestovne i komunalne infrastrukture, a trenutno su u tijeku pripremni radovi na križnom raskrižju u smjeru Finide, koji se oslanjaju na prethodne građevinske zahvate, pa tako zona polako poprima obrise finalnog rješenja. Ovih dana je Grad Umag objavio javni poziv građanima i tvrtkama za iskazivanje interesa za kupnju zemljišta u Zoni Marketi na parceli K3 u vlasništvu Grada Umaga, gdje bi se omogućila izgradnja gospodarsko-poslovnih namjena, a tiče se izgradnje poput restorana, barova, zanatskih radnji, liječničkih ordinacija, ureda, kina, kazališta, sportskih dvorana, zdravljaka, slastičarnica. 

Izgradnja ceste za naselje u Špinelu 

Drugo otvoreno veliko gradilište u naselju Špinel, polako napuštaju bageri i veliki kamioni, jer se radovi privode kraju na prometnicama koje će unutar budućeg naselja povezivati to stambeno naselje, a u kojem je putem javnih natječaja još u 2015. godini Grad Umag započeo prodaju velikog broja svojih parcela namijenjenih za stambenu izgradnju po početnoj cijeni od 50 eura po četvornom metru.

U tijeku je i novi javni poziv za prodaju nekretnina u Špinelu, parcela u vlasništvu Grada Umaga, koje se nude po početnoj cijeni od 30 do 58 eura za četvorni metar građevinskog zemljišta. Planirana stavka u proračunu za izgradnju prometnica u Špinelu iznosi 3,5 milijuna kuna, a izvori financiranja su iz komunalnog doprinosa, ostalih doprinosa i naknada. Sredstva za vodovodnu mrežu predviđena su iznosom od 250 tisuća kuna, a za javnu rasvjetu Potok-Špinel planirano je utrošiti 70 tisuća kuna. Ono što zbunjuje te ostaje nejasno, a izazvalo je ljutnju "starosjedioca" Špinela, koji su prikupljali potpise za peticiju protiveći se novom prijedlogu prostornog plana uređenja naselja Špinel, jest činjenica da još nije rekonstruirana postojeća, stara cesta, prometnica Špinel-Sveti Vid, koja je uska, loše kvalitete, nesigurna za prometovanje, a u vrijeme kišnih mjeseci, osobito zbog stalnog prometovanja teretnih vozila (nedopustive teretne nosivosti) koji se kreću u pravcu gradilišta poduzetničke zone Ungarija, postala je blatna kaljuža, a na pojedinim mjestima je došlo i do deformacija asfaltnog zastora zbog opterećenja nosivosti ceste. 

Od obećanja do realizacije zone Ungarija 

Trakavica, i često puta provlačena tema kroz brojne medije o raritetnom gradu u Istri bez vlastite poduzetničke zone, projektu s kojim su već desetak godina izlazile na lokalne izbore sve političke stranke Umaga, kao predizbornim programskim obećanju, polako se, ipak, primiče konačnom završetku. U proračunu Grada Umaga, amandmanom vijećnika IDS-a "progurana" je stavka za izgradnju infrastrukture u poduzetničkoj zoni Ungarija, pa su na taj način osigurana potrebna financijska sredstva za prometnu povezanost u naselju. Prvotni iznos od 9,3 milijuna kuna, rebalansiran je na Gradskom vijeću u srpnju na 4,3 milijuna kuna, a za infrastrukturu u opskrbnoj zoni Ungarija umanjena su sredstva na istoj sjednici sa 1,16 milijuna kuna na novih 560 tisuća kuna. Izvori financiranja osigurat će se iz komunalnog doprinosa, ostalih doprinosa i naknada te 300 tisuća kuna od prodaje zemljišta.

Izgradnja planskih cesta u poduzetničkoj zoni Ungarija započela je koncem ljeta i slijedom spoznaje da bi ih trebalo realizirati do konca ove godine, poduzetnici Umaga bi se već početkom sljedeće godine, mogli voziti novom prometnom komunikacijom po naselju Ungarija koja će im omogućiti da realiziraju svoje poslovne projekte, stvarajući time i mogućnost novog zapošljavanja čime bi se ostvarila produktivnija kvaliteta života u naselju. (Napisala i snimila Sanja BOSNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter