Koncert klasične glazbe kao poklon pretplatnicima Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula održan je u subotu navečer, a nastupili su sopranistica Jasna Kovačević i pijanist Sandro Vešligaj. Za repertoar su izabrali djela Čajkovskog i Rahmanjinova.
Kasni romantičar
Čajkovski je bez sumnje najveći i najpoznatiji autor romantizma. Porijeklom je iz ugledne ukrajinske kozačke obitelji Čajka (rod). Pojavio se u ruskoj carskoj glazbi istodobno sa skladateljima Novoruske škole, tzv. grupom Petorice, a njihovo se stvaralaštvo međusobno dopunjuje. Po svom glazbenom izrazu je kasni romantičar, a prožima svoja djela ruskim duhom u melodiji i sadržaju svojih opera. Taj je romantizam bio prisutan i u djelima "Bilo je to u rano proljeće", "Sred šumnoga bala", "Kada bih znala", "Caruje li dan ili je noćna tišina", "Zašto", "Pjesma Ciganke" i "Ponovno sam", da bi drugi dio programa bio posvećen Rahmanjinovim skladbama.
Rahmanjinov se ubrajao među najveće pijanističke virtuoze svojega doba. Njegova glazba prožeta je elegičnim akcentima koji katkad prelaze u izrazitu melankoliju. Najpoznatija su mu klavirska djela, oblikovana pod utjecajem Liszta i Chopina.
Vešligaj i Kovačević, uigrani i uvježbani, interpretirali su "U tišini tajnovite noći", "Ne pjevaj ljepotice", "Zavoljeh tugu svoju", "San", "Proljetne vode", "Jorgovan" i "Ovdje je dobro". Vešligaj je bio više od korepetitora, a Kovačević je posebice u drugom dijelu, onome posvećenome Rahmanjinovu, pokazala raskoš svoga glasa.
Premda publika nije bila brojna, znali su cijeniti ove glazbenike i njihov trud te pripremljenost.
Jasna Kovačević, operni umjetnik dramskog faha, rođena je u Beogradu gdje stječe osnovno glazbeno obrazovanje dok srednje nastavlja u Puli (klavir, teoriju i solo-pjevanje – kod Marice Visković, prof.) i Rijeci (solo-pjevanje kod M. Togunjac, prof.) Maturira u Beogradu pri GŠ Stanković u klasi Miomire Vitas, a 1989. diplomira Glazbenu kulturu na Pedagoškom fakultetu u Puli. Godine 1990. upisuje studij solo-pjevanja na Conservatorio di Trieste (prof. Giuseppe Botta i Sergio Tito del Bianco), a 1994. diplomira na Conservatorio di Castelfranco Veneto (prof. Osvaldo Alemanno). Nakon redovnog školovanja usavršavala se kod sopranistice Marie Chiare, tenora Nicole Martinuccia, baritona Giuseppea Scandole i Leonea Magiere. Od 1994. aktivno koncertira na turnejama po Italiji, Danskoj, Njemačkoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, Austriji i Srbiji s prestižnim orkestrima (Talijanska filharmonija, Beogradska filharmonija, Simfonijski orkestar RTV Beograd, Kazališni orkestar Plovdiv, Simfonijski orkestar Sofije, Kvartet Beograd…)
Impresivne biografije
Godine 2009. snimila je za diskografsku kuću Idea Opus operu "Cavalleria Rusticana" u ulozi Santuzze. Od ostalih uloga najviše ih ima u Verdijevim operama: "Aida" (Aida), "Trubadur" (Leonora), "Attila" (Odabella), "Otello" (Desdemona), "Krabuljni ples" (Amelia), "Don Carlos" (Elisabetta), "Macbeth" (Lady Macbeth), "Moć sudbine" (Leonora), zatim u Puccinijevim "Madame Butterfly", "Tosca" i "Turandot"…
Sandro Vešligaj rođen je 1991. u Puli. Osnovno i srednje glazbeno obrazovanje završava u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova. Maturirao je na klavirskom (u klasi Biserke Kuhta, prof.) i teorijskom odjelu. Nakon preddiplomskog i diplomskog studija klavira na riječkom područnom odjelu Muzičke akademije Zagreb, obranom specijalističkog rada na temu "Korelacija sonate i fantazije kroz skladbe Schuberta, Chopina i Liszta" završava i poslijediplomski umjetnički specijalistički studij na Muzičkoj akademiji Zagreb te stječe akademski naziv sveučilišnog specijalista muzike. Sudionik je i dobitnik brojnih visokih nagrada na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima. Osim kao solist, redovito koncertira i kao komorni glazbenik i korepetitor. Zaposlen je na Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli u zvanju višeg asistenta. (Vanesa BEGIĆ)