U Žminju predstavljen policijski prijenosni šalter

(A. DAGOSTIN)
(A. DAGOSTIN)

U žminjskoj općinskoj zgradi danas  je predstavljen novi policijski prijenosni šalter odnosno kovčeg koji omogućuje obavljanje svih poslova koji se inače obavljaju na šalterima policijskih postaja, uglavnom ishodovanje osobnih isprava.

- Željeli smo građane poštedjeti odlaska u Policijsku postaju Rovinj i čekanja na šalterima što i nama na neki način rasterećuje gužve, kazala je pomoćnica ministra unutrašnjih poslova Ines Krajčak.

Osam u Hrvatskoj

Prijenosni šalter za upravne poslove bit će ubuduće na raspolaganju mještanima Žminja i ostalim zainteresiranim građanima jednom mjesečno, na dan mjesnog mjesečnog sajma, a točan će se termin naknadno objaviti. Prijenosni kovčeg mogu zatražiti i druge istarske općine u kojima postoji potreba za tom uslugom. Na razini države nabavljeno je osam mobilnih kovčega, a osim Istarske županije još su ga dobile policijska uprava zagrebačka, osječko-baranjska, splitsko-dalmatinska, primorsko-goranska, dubrovačko-neretvanska, dok su dva smještena u sjedištu MUP-a koji će se koristiti prema potrebama na teže dostupnim mjestima.

Uz policijski kovčeg u Žminju je danas, ispred općinske zgrade, gostovalo mobilno šaltersko vozilo policije u kojem su od 9.30 do 14.30 sati zainteresirani građani mogli ishodovati osobne isprave. Mobilno vozilo obilazi istarska mjesta od 19. siječnja do 3. veljače, a dosad je gostovalo u Rovinjskom Selu, Fažani, Raši, Lanišću, Barbanu, Brtonigli, Medulinu, Vrsaru, Pićnu, Gračišću i Žminju gdje je uslugu iskoristilo stotinjak osoba. U najvećem se broju radi o izdavanju osobnih iskaznica (77), uvjerenja o prebivalištu, putovnica, vozačkih dozvola, odjave i prijave vozila. U ponedjeljak će gostovati ispred općinske zgrade u Kršanu, a u utorak na tržnici u Vodnjanu u vremenu od 9.30 do 14.30 sati, najavio je načelnik Policijske uprave istarske Dragutin Cestar. Lani u svibnju mobilno je vozilo obišlo Fažanu, Vrsar, Barban, Pićan i Žminj gdje je zaprimljeno 69 zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, 5 za putovnice, 17 za prijavu prebivališta, 11 za prijavu boravišta, deset uvjerenja o prebivalištu, sedam za vozačku dozvolu, dva za produženje registracije vozila te dva za odjavu vozila.

- Na području Istarske županije u 2012. godini je izdano oko 30 tisuća osobnih iskaznica, u 2013. godini čak 50 tisuća iskaznica, a 2014. godine ponovo oko 33 tisuća, kazao je načelnik sektora upravnih, inspekcijskih i poslova civilne zaštite Robi Belušić pojasnivši da je na takvu navalu utjecao ulazak Hrvatske u Europsku uniju (za putovanja se sve češće koriste osobne iskaznice umjesto putovnica za kojima je potražnja pala za 50 posto!), istek desetogodišnjeg razdoblja valjanosti starih osobnih iskaznica te povećana potreba sređivanja evidencija prebivališta građana. U prethodnom desetogodišnjem razdoblju prosječno se godišnje izdavalo dvadesetak tisuća osobnih iskaznica.

Olakšanje za građane

- Ljudi si moraju uzimati godišnje odmore da bi si napravili osobne dokumente, a na ovaj način smatram da će to ići puno brže i lakše te da će naši građani biti zadovoljniji. Veliko je to olakšanje za naše penzionere, invalide ili osobe koje nisu u mogućnosti odvesti se do policijske postaje, kazao je žminjski načelnik Marko Križman zahvalivši se Policijskoj upravi istarskoj i MUP-u na razumijevanju potreba svojih građana.

- Ove aktivnosti MUP-a podsjećaju me na neke principe koje mi u našoj politici često volimo isticati. To su principi supsidijarnosti i decentralizacije ili kako to Englezi kažu "bring politics to the people", dakle donesi politiku ljudima, a ne obrnuto, kazao je istarski župan Valter Flego istaknuvši da će ovaj projekt donijeti skraćivanje čekanja, ali i uštedu troškova sugrađanima. (A. DAGOSTIN)


Podijeli: Facebook Twiter