U Zagrebu konferencija o poticanju čitanja

U Hrvatskoj se čita manje od europskog prosjeka
U Hrvatskoj se čita manje od europskog prosjeka

Čitanje je ključ za stjecanje obrazovnih kompetencija koje su temelj cjeloživotnog učenja i društva temeljenog na znanju, a jedino ciljanom obrazovnom politikom i poticajnim okruženjem moguće je okrenuti negativan trend čitanja u svijetu, rečeno je na otvorenju dvodnevne konferencije "Poticanje čitanja: njemačka iskustva i hrvatske perspektive", koja se danas i sutra održava u Zagrebu u organizaciji knjižnice Goethe Instituta, u suradnji s udrugom nakladnika ZANA i hrvatskim P.E.N. centrom.

"Statistike govore da se u Hrvatskoj relativno dosta čita, no još uvijek ispod europskog prosjeka. Problem je što nemamo poticajne programe čitanja, dok su programi lektire u školama neprimjereni i podaci pokazuju da odbijaju djecu od čitanja", kazao je Seid Serdarević iz Knjižnog bloka otvarajući konferenciju.

"Poticanje čitanja opća je svjetska i europska tema, a praktična iskustva koja ćemo ovdje čuti dat će nam uvid u to što napraviti kako bi se negativan trend čitanja okrenuo, te na koji način vratiti ljude čitanju i djecu usmjeriti na knjige, kako zadržati čitatelje i stvoriti nove čitatelje", istaknuo je Serdarević.

Jedan od ciljeva ovakvih događanja, osim preuzimanja dobrih praksi, jest i ojačati svijest nadležnih institucija i društva općenito o važnosti aktivnog pristupa tome problemu u oblikovanju obrazovnih politika radi razvoja društva temeljenog na znanju, napomenuo je.

Dvodnevna konferencija o njemačkim čitalačkim projektima i mogućnostima njihove primjene u Hrvatskoj okupila je u prostorijama Goethe instituta u Zagrebu brojne knjižničare, članove Sveučilišta, predstavnike Ministarstva kulture, te Agencije za odgoj obrazovanje i mnoge druge. O svojim iskustvima i praktičnoj strani poticanja čitanja na konferenciji je govorila Sabine Uehlein, direktorica za programe i projekte njemačke zaklade Stiftung Lesen koja od 1988. razvija programe poticanja čitanja u toj zemlji.

U razvoju čitalačkih navika alfa i omega su okvirni uvjeti - financijske i političke prilike te situacija u društvu, o kojima ovisi kako će neka zemlja koncipirati svoje programe poticanja čitanja. No, naglasak aktivnosti poticanja čitanja ne bi trebao biti samo na pragmatičnom aspektu čitanja kao kompetenciji - potrebno je razvijati svijest o tome da je motivacijska komponenta jednako važna, a da je čitanje umijeće koje ne živi samo od sebe, nego je dio nas, istaknula je Uehlein.

"Da bismo u tome uspjeli, moramo početi što ranije i to na što široj bazi i preko što većeg broja kanala, jer ono što smo naučili u proteklih desetak godina jest da je za razvoj čitalačkih navika potrebno početi od najranije dobi", kazala je.

Konferencija je dio višegodišnjih aktivnosti zaklade Stiftung Lesen u suradnji s raznim institucijama u Europi i svijetu usmjerenih na koordinaciju globalnih aktivnosti poticanja čitanja. "Ovdje nije riječ samo o prenošenju njemačkih dobrih praksi, već se više radi o razmjeni ideja i pristupa", kazala je Uehlein, koja je na konferenciji predstavila zakladu Stiftung Lesen, njezinu strukturu i programe, govorila o izazovima u njezinu radu i planovima, te održala predavanje pod nazivom "Čitanje - radost za svakoga". (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter