Cijelo stoljece nakon njegova sudjelovanja na venecijanskome bijenalu (1910.) Gustav Klimt vraca se u Veneciju, izložbom koja obilježava 150. godišnjicu njegova rodenja (1862. - 2012.), a nastala je u suradnji gradskih muzeja iz Venecije te beckog muzeja Belvedere. Kurator je Alfreid Weidinger, jedan od najboljih poznavatelja rada ovoga umjetnika.
Izložba je postavljena u muzeju Correr, a donosi jedinstveni ciklus slika, rijetkih i vrijednih crteža, namještaj, profinjeni nakit, rekonstrukcije te važne povijesne dokumente, genezu i evoluciju - u slikarskom i arhitektonskom smislu - Klimtova djelovanja. Moci ce se razgledati do 8. srpnja i predstavlja vrlo važan doprinos za bolje poznavanje opusa ovoga velikana svjetske umjetnosti. Izloženo je cak 140 njegovih djela.
Gustav Klimt bio je najvažniji slikar austrijske secesije, s izrazito istancanim simbolistickim stilom. Klimtovo slikarstvo ispunjeno je naturalistickim prikazima erotskog i težnjom da platna ispuni sjajnim zamršenim dekoracijama.
U njegovim najpoznatijim radovima osjecaji i dekorativna prekomjernost velicanstveno su sjedinjeni. Klimt nije bio buntovnik. Klonio se javnosti, a i privatni život držao je za sebe. Iz njegovih slika zrcali se unutarnji svijet i ljepota puna senzualnosti. Umro je u Becu, 6. veljace 1918. godine, nekoliko mjeseci prije potpunog sloma Austro-Ugarske i svijeta koji je poznavao.
Poljubac ("Der Kuss") slavna je art nouveau slika, najpoznatije Klimtovo djelo iz "zlatne" faze, koja se odlikuje intenzivnim dekorativnim lirizmom i formalnom stilizacijom. Kompozicija otkriva profinjenu eleganciju i smisao za red, što je docarano uz pomoc dva razlicita bloka boje, a prevladavaju žute i zlatne nijanse. Slika je izrazito plošna i dvodimenzionalni prostor je identican onome bizantskih mozaika koje je Klimt proucavao u Raveni. (Priredila V. BEGIC)