U Uljaniku porinuta krmena kočarica za rusku tvrtku

'Mirakh' pred porinuće (M. ANGELINI)
'Mirakh' pred porinuće (M. ANGELINI)

S Uljanikovog navoza danas prijepodne svečano je porinut brod "Mirakh", gradnja 492, krmena kočarica koju ovo brodogradilište gradi za rusku kompaniju JSC Murmanseld 2 iz Murmanska. Brod za ribolov dug je 63,85 i širok 13,50 metara, a uz motor snage 4.500 kW moći će postići brzinu plovidbe od 14,50 čvorova.

Unatoč kiši, na porinuću su se već tradicionalno, uz djelatnike Uljanika, uzvanike i goste, okupili posjetitelji svih generacija, koji su pljeskom i fotografiranjem ispratili prvu plovidbu kočarice "Mirakh", koja je dobila ime po zvijezdi.

Svečanost porinuća popratili su savjetnik za gospodarstvo pri Veleposlanstvu Ruske Federacije u Hrvatskoj Georgi Mirzoyan i predsjednik kompanije Murmanseld 2 Yuri Zadvorny.

Brod je blagoslovio paroh pulsko-perojski, protojerej Goran Petković, a kuma broda Ljudmila Yurjeva u emotivnom je govoru "Mirakhu" zaželjela mirno more, dobrog kapetana i mnogo ulova koji će donijeti uspjeh kompaniji. Nakon što je kuma presjekla uže, boca pjenušca odmah se razbila poslije udara u brod.

Gradnja ove kočarice, nakon prvog ugovorenog ribarskog broda "Taurus" koji je pred isporukom istoimenim ruskim naručiteljima iz Murmanska, bila je velik izazov jer se Uljanik Brodogradilište opredijelilo za nastavak gradnje visokosofisticiranih brodova, rekao je direktor Uljanik Brodogradilišta Eduard Milovan.

- Glavna namjera nam je biti aktivni na ruskom tržištu izgradnje i obnove flote ribarica u Murmansku. Znamo da je flota zastarjela i tu je naša šansa za rad u nadolazećem razdoblju. Prvom gradnjom već smo se probili na to tržište, vidjeli smo detalje koji su potrebni tom kompliciranom brodu i svaki sljedeći bit će lakši za izgradnju.

Namjera nam je ugovoriti jednu veću seriju jer sva ona znanja i novosti koje usvojimo na prvoj gradnji uvijek su prednost nama i svim brodograditeljima u bržoj i jeftinijoj izgradnji i načinu da budemo konkurentniji u ovim teškim vremenima, rekao je Milovan.

- Brod je sofisticiran i kompliciran jer ima u sebi i više linija prerade ribe. Osim same obrade, zaleđivanja i smrzavanja, predviđeno je i konzerviranje ribe pa osim prvog dijela, ima skladište u kojem se određena količina ribe može zadržati te nastaviti plovidba bez uplovljavanja u luku.

Za oba broda iz ove serije veći dio projekta dobili smo od vanjskog izvođača, ali taj dio smo uspješno prilagodili s obzirom na vrijeme kada je projekt napravljen i kada je kupljena oprema. Osim toga, mi smo na raspolaganju vlasniku, dakle dio našeg poslovanja u kojem uspijevamo biti konkurentni je takav da brod radimo zajedno s vlasnikom. Tijekom gradnje prihvaćamo određene izmjene na zadovoljstvo vlasnika, a tu postajemo konkurentni jer možemo pratiti i mijenjati projekte unutar same izgradnje, navodi Milovan.

- Brod bismo mogli predati već u rano proljeće, s obzirom na sezonu ulova, izlova i kvote koje imaju u Murmansku, zaključio je Milovan. Ovo je treće ovogodišnje porinuće u Uljaniku, a isporuka prve izgrađene ribarice planirana je do kraja godine. (P. LUKEŽ)


Podijeli: Facebook Twiter