Točno u 11.30 sati prvoga dana ljeta novi trajekt pod nazivom Bagtyyar pred brojnim Puljanima svečano je porinut u more s navoza broj dva u Uljanikovom brodogradilištu. Riječ je o gradnji 502, drugom od zasad dva ugovorena trajekta namijenjena prijevozu putnika, kamiona i drugih vozila u području Kaspijskog mora koje Uljanik Brodogradilište gradi za Državnu službu pomorskog i riječnog transporta Turkmenistana (State service of maritime and river transportation of Turkmenistan).
- Novogradnja broj 502, koju s ponosom gradimo za Državnu službu pomorskog i riječnog transporta Turkmenistana, plod je našeg truda, znanja i sposobnosti. Neka stoga ponosno prenosi dugogodišnju Uljanikovu tradiciju, a Turkemnistanu jednako dugo služi na ponos. Ovom predivnom trajektu dajem ime Bagtyyar, što na turkmenskom znači sretan, srećonoša, srećko, pa mu i ja od srca želim da svojim imenom dugo plovi sretno, sigurno i uspješno, kazala je kuma broda Maja Bernobić, inženjerka elektrotehnike i projektantica u brodogradilištu, prije samog porinuća.
Tom je prigodom direktor Uljanik Brodogradilišta Silvan Kranjc istaknuo da je brod dug 155,8 i širok 17,5 metara, a pokretat će ga dva četverotaktna motora pojedinačne snage 3.060 kW.
- Danas smo porinuli drugi brod za Turkmenistan koji je namijenjen prijevozu putnika, kamiona i ostalog tereta na kotačima u području vodenog puta Volga - Baltik - Kaspijsko more. Brod mora zadovoljiti specifične propise koji se odnose na sigurnost putnika i posade. Specifičan je jer ima dvije odvojene strojarnice. Radi se o vrlo zanimljivom projektu i uvjereni smo da će to biti najatraktivniji brod na Kaspijskom moru, kazao je Kranjc te istaknuo da se radi o modernom i inovativnom projektu.
Naime, osnovne brodske dimenzije i način krcanja broda projektirani su u skladu sa zadanim uvjetima u lukama Turkmenistana i svim ostalim lukama država s izlaskom na Kaspijsko more. Brod može primiti 200 putnika, ima 30 dvokrevetnih i četiri jednokrevetne kabine za putnike, 170 avio-sjedala, a posada broji 34 člana.
Također, može prevoziti 54 kamiona na dvije zatvorene palube. Zanimljivo je da će na krov nadgrađa, u svrhu spašavanja, moći sletjeti helikopter veličine Sikorsky S-76.
Ugovor za gradnju potpisan je u kolovozu 2012. godine, a kobilica je položena sredinom prosinca 2013. godine.
Aman Gurdov, zamjenik predsjednika Državne službe pomorskom i riječnog transporta Turkmenistana, naglasio je da je ovim projektom pokrenuta nova suradnja između Turkmenistana i Hrvatske. U Uljaniku poručuju da izgradnjom ovih brodova nastavljaju tradiciju gradnje plovnih objekata za područje Kaspija na kojem se već etablirao gradnjom 14 tzv. paroma - brodova za prijevoz vagona-cisterni. Uljanik je, naime, izgradio osam paroma u periodu od 1984. do 1986. godine, zatim četiri između 2004. i 2006. godine, a 2012. godine isporučio je još dva paroma. (B. BAN, snimio D. MEMEDOVIĆ)