U Uljaniku akcija zaranjanja broda i ukrcaj teglenica

Ukrcaj teglenica na nizozemski brod Teal koji je dug 180 i širok 32 metra (D. MEMEDOVIĆ)
Ukrcaj teglenica na nizozemski brod Teal koji je dug 180 i širok 32 metra (D. MEMEDOVIĆ)

Danas se u pulskom akvatoriju brodogradilišta Uljanik dogodio nesvakidašnji prizor. Riječ je o dosad neviđenoj operaciji ukrcaja teškog tereta, konkretno ukupno sedam teglenica (barži) koje je Uljanik izgradio za švedsku tvrtku Wisby Tankers, a koje su se, uz pomoć četiriju remorkera, dovukle i priključile,te se potom pozicionirale na specijalni poluuronjeni nizozemski brod koji se u pulskom akvatoriju nalazi već nekoliko dana.

Radi se o brodu nizozemske kompanije Dockwise za prijevoz teških tereta pod nazivom "Teal" koji je punjenje svojih balastnih tankova počeo još tijekom noći s nedjelje na ponedjeljak, kada su zavarivači Uljanika, zajedno s posadom broda, završili posao i pripremili brod za teret koji će prihvatiti. Konkretno, radi se o trima LPG teglenicama i četirima takozvanih Oil teglenicama koje će se već u srijedu transportirati i krenuti prema Cartageni u Kolumbiji.

Teglenice koje je Uljanik sagradio za švedsku tvrtku Wisby Tankers služit će za prijevoz ukapljenog plina, nafte i ostalih produkata. Dugačke su 59,5 metara, širina im je 16 metara, a visina ukupno 4,6 metara te svaka teži oko 650 tona. Iz brodogradilišta Uljanik potvrđuju kako je sama priprema broda za zaranjanje tekla glatko i po planu i dodaju da su remorkeri Jadranskog pomorskog servisa rano jutros iz pulske luke doteglili prve tri teglenice za prijevoz sirove nafte i produkata. Uz remorkere iz Rijeke, u akciji je sudjelovao i pulski remorker Triton.

Kako je akcija konkretno izgledala, pojasnio je projekt menadžer u grupaciji Uljanik Maksimilian Percan, kazavši da su se teglenice uz pomoć vitala na brodu počele pozicionirati točno iznad uronjene palube broda, kako bi kada on počne izranjati, bile točno pozicionirane na svoja unaprijed pripremljena ležišta.

- Brod za prijevoz barži prvotno je djelomično potopljen te su na njega nakrcana dva paketa barži, a nakon njihovog pozicioniranja, brod se ponovno dizao, rekao je Percan. Među ostalim je istaknuo da je ovo bio veliki izazov za cijelu grupaciju, otkrivši da je ovo prvi put da je brodogradilište izradilo LPG barže u Hrvatskoj te je sada osposobljeno za njihovu izradu. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)

CIJELI TEKST U TISKANOM IZDANJU OD UTORKA.


Podijeli: Facebook Twiter