U susjedstvu nam je egzoplanet poput Zemlje

Egzoplanet velik poput Zemlje otkriven je u blizini Alphe Centauri Be, jedne od zvijezda koje su najbliže našem Suncu, po studiji objavljenoj u srijedu u časopisu Nature. Egzoplanet ili ekstrasolarni planet je onaj koji se nalazi izvan našeg Sunčevog sustava.

Premda zasad nije riječ o egzoplanetu o kojemu astronomi sanjaju, a to bi bio Zemljin blizanac na čijoj bi površini moglo biti vode u tekućem stanju, dakle i neki oblik života, ovo je još jedan korak u potrazi za takvim planetom, ocjenjuju autori studije.

Njihovo otkriće, za koje su zaslužni suradnici Xaviera Dumusquea iz opservatorija u Ženevi, dojmljiv je pothvat koji ulijeva nadu u pronalazak drugih planeta sličnih Zemlji u blizini Alphe Centauri, možda čak u nastanjivoj zoni.

Astronomi su pomoću spektrografa HARPS u Europskom južnom opservatoriju (ESO) u Čileu "izvršili više od 450 mjerenja tijekom više od tri godine". Temeljitom analizom različitih signala primljenih sa zvijezde Alphe Centauri B otkriven je signal planeta koji se za 3,2 dana okrene oko svog sunca.

"Je li ovaj planet, čija se masa može usporediti sa Zemljinom, stvaran, samo će vrijeme pokazati" pošto i drugi istraživači budu proučavali rezultate studije, rekao je Artie Hatzes iz opservatorija njemačke savezne pokrajine Thueringena. (Hina, GI)