U središtu senzualna, jaka žena

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

- Ovo je moja prva samostalna izložba u Hrvatskoj. To je mini retrospektiva mog 20-godišnjeg rada u žanru modne fotografije, rekao je Marko Krnjajić prilikom sinoćnjeg otvaranja izložbe fotografija "Feminae" u pulskoj Galeriji Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika (HUIU). Ovaj fotograf, redatelj i snimatelj od 2014. godine živi i radi u Puli, gdje se paralelno bavi filmom i fotografijom.

Odnos povjerenja

Izložba "Feminae" predstavlja deset crno-bijelih fotografija velikog formata, a u središtu fotografija nalazi se žena - osjetljiva, senzualna, jaka, ekstravagantna, dekadentna. Svi ti karakteri izviru iz fotografija na kojima se, kako je rečeno, vidi očigledni utjecaj Davida Baileya i Helmuta Newtona.

Na naše naknadno pitanje nije li u portretnoj fotografiji (u koju spada i ovaj ciklus njegove modne fotografije) ključno uspostaviti odnos povjerenja između portretirane osobe i fotografa, a čime portret dobiva i dio osobnosti portretirane osobe, Krnjajić odgovara: "Naravno da je potrebno, ali to se stječe radom i iskustvom. To iskustvo dovodi do toga da od osobe, koju i ne poznaješ dobro, možeš izvući to što ti hoćeš, što je poanta u modnoj fotografiji, gdje imaš dva-tri dana za fotoshooting".

Osobnost fotografa

Izuzetno važnim smatra da fotografija sadrži osobnost, poetiku samog fotografa.

- Suštinski je da umjetnik/fotograf kreira svoj svijet pomoću objektiva; da prenese ideju na fotografiju, dodaje. Na pitanje koliko fotografu predstavlja teret ili prednost činjenica da jezik fotografije svi razumiju. "Nije teret, to je samo prednost. Kvalitetnu fotografiju svi prepoznaju, bili u tom smjeru obrazovani ili ne. Ključan je fotograf, a ne obrazovanost publike. U središtu je fotograf i njegova kreativnost", ističe Krnjajić.

Autor je rođen 1973. godine u Beogradu. Studirao je fotografiju na BK Akademiji u klasi profesora Milana Aleksića, a filmsku režiju završio je u Centru za vizualnu komunikaciju "Kvadrat" pod mentorstvom Zorana Popovića. Na međunarodnom salonu umjetničke fotografije 1999. godine u beogradskom Muzeju suvremene umjetnosti osvojio je drugu nagradu salona, a kao direktor fotografije 2002. prvu nagradu na kanadskom Yorkton film festivalu za eksperimentalni film "Clay People". Sudjelovao je na nekoliko skupnih izložbi u inozemstvu. Inače, u Puli je Krnjajić angažiran i na funkciji PR-a u SKUC-u; prije tri godine održao je predavanje o kameri i snimanju na 10. ljetnoj radionici izrade filma 'Pulska filmska tvornica 2014', a iste godine kao snimatelj sudjelovao je na trodnevnoj radionici 1. Production In u Motovunu. Izložba u Galeriji HUIU-a otvorena je do 21. srpnja. (Zoran ANGELESKI, snimio Igor DRAŽIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter