Rovinj od danas do 22. rujna postaje središte regije za teme vezane uz svijet medija i to na već poznatom i popularnom događanju - Weekend Media Festivalu, koji se pod generalnim pokroviteljstvom Adris grupe, ove godine održava sedmi put.
Već etablirani festival ponovno donosi, kako organizatori najavljuju, jedinstvenu kombinaciju konferencije, druženja i zabave. U pet dvorana stare Tvornice duhana posjetitelji će moći birati između pedesetak predavanja, panela, radionica i prezentacija, a navečer ih očekuju partyji po kojima je Weekend također nadaleko poznat. Predavanja, radionice i paneli počinju u petak u 10 sati.
- Imamo dosad najviše predavača i panelista, a posebno smo pojačali program radionica, jer želimo da se ljudi iz Rovinja vrate s konkretnim znanjima koja mogu odmah primijeniti u poslu. Nakon cjelodnevnih predavanja i panela, slijedi cjelonoćna zabava. Weekend doista živi 24 sata na dan, ističe direktor festivala Tomo Ricov.
Weekend je prvenstveno okupljanje regionalne komunikacijske industrije, no posljednjih godina proširio se i na poslovne teme, pa će o velikom restrukturiranju hrvatskog businessa raspravljat čelni ljudi najvećih hrvatskih kompanija u petak s početkom u 12.30 sati - Davor Tomašković, predsjednik Uprave HT-a, Sanel Volarić, predsjednik Uprave Croatia osiguranja, Darko Knez, predsjednik Uprave Konzuma i Jurica Novak, partner iz konzultantske kompanije McKinsey&Company.
- Ove smo godine vidjeli puno promjena na čelu najvećih hrvatskih kompanija. Svjedočimo i procesima restrukturiranja, iskoracima u sasvim nova područja poslovanja. Stoga smo u Rovinj pozvali vodeće ljude najvećih hrvatskih kompanija da nam otkriju kako se prilagođavaju svijetu brzih promjena, najavljuje direktor programa Nikola Vrdoljak. Weekend ne okuplja samo poslovne ljude, nego i vodeće znanstvenike poput astronoma Korada Korlevića, Tomislava Domazeta Loše s Instituta Ruđer Boškovića, Hrvatskog katoličkog sveučilišta i Anđelka Akrapa s Ekonomskog fakulteta u Zagreb. Oni će na svom panelu pokušati odgovoriti na pitanje "Otići ili ostati?" (Should I Stay or Should I Go?). Pitanje je potaknuto tezom iz nedavno objavljenog članka u medijima, prema kojoj Hrvatska ne dopušta uspjeh, pa se uspjeti može samo ako se ode u inozemstvo.
Vlasnik Pink televizije Željko Mitrović, čije je medijsko carstvo nedavno procijenjeno na više od 300 milijuna eura, ove godine prvi put je gost Weekend Media Festivala. U razgovoru "One on One" Mitrović će govoriti o svojim regionalnim planovima. "Jesu li odnosi s javnošću došli do svog prirodnog kraja?" - na to provokativno pitanje svoj će odgovor u Rovinju ponuditi Dejan Verčić, pročelnik Centra za marketing i odnose s javnošću Sveučilišta u Ljubljani. Smrt odnosa s javnošću, Verčičeva je teza, mogla bi biti neizbježna posljedica pojave integriranog komuniciranja, novinarstva marki, marketing sadržaja i mnogih drugih formi koje dovode u pitanje smisao dosadašnjeg PR-a.
Govorit će se naravno i o situaciji u novinarstvu. Pred urednike regionalnih informativnih programa postavljena su pitanja koliko formatiranih vijesti uistinu treba te kako uskladiti veličinu tržišta s brojem kanala i informacija. Dugogodišnji novinari i urednici razgovarat će i o stanju profesije, koji su glavni uzroci njezina propadanja i može li novinarstvo uopće preživjeti. Osim o ozbiljnom novinarstvu razgovarat će se i o vijestima s humorističnih portala koje su ponekad toliko uvjerljive da na njih nasjedaju i mediji koji bi trebali biti ozbiljni.
U Velikoj Britaniji humor je prava industrija, ali i u regiji ima nekoliko dobrih primjera, poput News bara, Njuz.neta ili Tina Vodopivca, a njihovi predstavnici će govoriti o važnosti humora u društvu. Uz panele i predavanja, ovogodišnji Weekend veliki je prostor dao radionicama, namijenjenima svima onima koji žele vidjeti kako agencije i mediji funkcioniraju iznutra.
U dva dana bit će održano ukupno devet radionica na teme širokog raspona, od marketinga i medijskog planiranja do televizije i turizma. Weekend i HURA nastavljaju i s Balcannes revijom najboljih agencijskih projekata iz šest zemalja regije, a po drugi put će biti dodijeljene i nagrade SoMo Borac u organizaciji magazina planb.hr i agencija 404 te Jasno i Glasno. Sam SoMo Borac je showcase regionalne digitalne industrije, razmjena znanja i okupljalište digitalnih profesionalaca. (M. MEDIĆ)