U Dnevnom boravku Društvenog centra Rojc sinoć je otvorena izložba „Leftovers for starters“ Ivane Vojnić Vratarić. Radi se zagrebačkoj umjetnici s pulskom adresom, inače supruzi još jednog poznatog pulskog umjetnika Marka Vojnića Gina koji je preksinoć predstavio, kako kaže, svoju „bolju polovicu“. Ona već deset godina, još dok je bila na likovnoj akademiji koristi motiv saća, heksagona koji je puno eksploatirala slikajući ga, crtajući i radeći s različitim materijalima.
- Osim što je likovna umjetnica ona je i plesačica suvremenog plesa, pa su mnogi kustosi i povjesničari suvremene umjetnosti s kojima je radila spajali taj motiv koji se naslanja jedan na drugog u toj beskonačnosti sa suvremenim plesom. Na ovoj izložbi nije riječ ni o kakvom plesu, pokretu ili izvedbenoj umjetnosti koja je Ivanin matični medij, već je nekakva vrsta meditativnosti, primarnog, autorefleksivnog, tautološkog slikarstva gdje praznina stvara cjelinu. Sve je dosta anemično u bojama i materijalima, od sive do bijele, do sjena i materijala poput (umjetnog) snijega koji ima neku svoju prolaznost. Linija je najprimarniji likovni element i dosta je blizak svemu tome i upravo tom linijom Ivana crta i svoj drugi motiv na ovoj izložbi a to je motiv papirnatog aviona koji isto tako ima nekakvu povijest u izvedbenoj umjetnosti, kaže Vojnić.
Naime, njegova supruga je s umjetnicom Ivanom Rončević radila projekt „Paper plane“ („Avion od papira“) od kojeg je nastao taj vizualni moment tih aviona od kojih Ivana Vojnić Vratarić stvara nekakve trenutke u prostoru.
- Sad je tu pitanje autentičnosti likovnog rada. Što je to likovni rad? Je li to slika koju kupujemo, je li to tržište? Ivanini radovi nastaju kao site specific, oni su danas ovdje na ovom zidu i taj se rad više nikad neće moći reprezentirati, on će nestati. Upravo je to taj primaran čin njenog rada, zaključuje Vojnić.
Otvorenje je uveličao Bukanoise DJ kolektiv. (M. Ra.)