U Rigu, iza velikih dalekih ravnina

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Iza velikih dalekih ravnina" naziv je izložbe otvorene proteklog petka u novigradskoj Galeriji Rigo, a koja okuplja trojicu autora. Oni su Andi Pekica, Oleg Morović i Oleg Šuran. To su agilni akteri ovdašnje kulturno-umjetničke scene, dva grafička dizajnera te umjetnik i pedagog, a ovog su se puta odlučili predstaviti zajedničkom izložbom koja se, prema riječima povjesničara umjetnosti Dušenka Nagiba, sastoji od tri izložbe, sačinjene od tri rada, a koji su zatim i sami sačinjeni od tri ili, u Morovićevom slučaju, 84 rada koji kroz svoju beskonačno bezbrižnu indiferenciju kako spram umjetniče scene, tako spram svijeta umjetnosti, ali ne i povijesti umjetnosti, obrazlažu vremenske punktove ljudskog duha, bazirajući svoje postavke na djelima poput "O uzvišenom i lijepom" Immanuela Kanta i "Izgubljeni raj" Johna Miltona.

Porno mix plaža Olega Morovića prva je iz serije, a serija se zove "Porno mix plaža", koja ne-radove umjetnika postavlja u jedan novi kontekst - tvori novi diskurs koji postoji paralelno s onim "kunsthistoričarskim" i biografskim, istražujući ono svakodnevno ljudsko i trivijalno u umjetničkom stvaralaštvu i "umjetnikovoj cijeni".

- Rad "On je bajka/koju idiot priča, puna buke i bijesa/a ne znači ništa", jasan je sam po sebi. To će reći naslov koji to i obrazlaže. Tvrdeći kako se tu radi o dizajnu, a ne o umjetnosti, budući da se koristi izravnim znakovima za izravnu komunikaciju izravne poruke, i kako gledatelj svoje konotativne bljuvotine može ostaviti za sebe i ubijanje mučnih tišina za ručkom sa svojim bližnjima, hvala lijepa, Šuran izostavlja ono najbitnije u umjetničkim formama - vrijeme. Na isti način vrijeme neodvojivo od trodimenzionalnog prostora koji percipiramo, netradicionalno koristi i Andi Pekica. Vrijeme koje sve sažima i poistovjećuje. Tri portreta, tri vremena, devet života. Njegova, uvjetno rečeno, instalacija krhko opipava istančanost gledateljeva smisla za humor i lijepo, stvarajući nepremostivi jaz između autora (svi troje), kustosice, galerije, publike i poruke, zapisao je o radovima Dušenko Nagib.

Koliko se da iščitati iz izložbe, a koja ostaje otvorena do 3. srpnja, ako se oko ičega autori slažu onda je to beznadnost osobnih stremnji. (Lara BAGAR)


Podijeli: Facebook Twiter