Grad Pula odredio je kojih ce 18 novih prijevoznika obavljati usluge autotaksi prijevoza na podrucju Pule. Nakon analize zahtjeva prikupljenih na natjecaju, povjerenstvo je dodijelilo nove dozvole, a od njih je osam je pripalo Taxi Cammeu Pula d.o.o., dok je preostalih deset pripalo raznim obrtnicima i društvima koja se bave ovom djelatnošcu. Medu njima tri su dozvole dodijeljene obrtu Erica vlasnika Edija Mikca.
- Na natjecaj za dodjelu novih dozvola pristiglo je 35 zahtjeva, od cega 18 Taxi Cammea Pula. Ostali obrtnici i društva konkurirali su za jednu do maksimalno cetiri nove dozvole, rekao je Željko Pavletic, predsjednik Povjerenstva za obradu prijava ovog natjecaja, ujedno pomocnik procelnika Upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu.
Starosjediocima prednost
Buduci da je Cammeo Pula najkasnije registrirao djelatnost u Puli, prednost su imali oni koji duže obavljaju djelatnost pa je Cammeu zbog toga otpalo deset zahtjeva. Uz obrte koji nemaju sjedišta u Puli odbijen je i jedan od cetiri zahtjeva obrta Erica koji nije imao dokaz o vlasništvu i licenci vozila te osposobljenosti vozaca. "Vanjski" taksisti - Livio Milohanic (Marcana) i Damir Buršic (Svetvincenat) te vlasnik Taxi Fažane Valter Mrakovcic - nisu ni razmatrani s obzirom na to da su im sjedišta izvan Pule.
- Okoncan je višemjesecni postupak, konacno cemo dobiti nove taksiste. Od pocetka željeli smo unaprijediti autotaksi djelatnost i podici kvalitetu autotaksiranja na podrucju Pule te omoguciti nova zapošljavanja. Po pravomocnosti rješenja novi taksisti ce moci zapoceti s obavljanjem djelatnosti. Tražit cemo da postupaju po odlukama o autotaksi prijevozu i obavljat cemo ucestale kontrole novih i dosadašnjih autotaksi prijevoznika, kazao je Damir Prhat, procelnik Upravnog odjela za komunalni sustav i imovinu.
Novost u Pulu donosi Taxi Cammeo, poznat po vrlo popularnim cijenama (20-25 kuna) na gradskim relacijama. Iako su iz Cammea, nadajuci se maksimalnom broju dozvola za koje su konkurirali, najavljivali zapošljavanje 50-60 ljudi, novi taksi koncesionar ipak ce se trebati korigirati i prepoloviti brojku novozaposlenih. Prema rijecima Dražena Medica, direktora pulskog Cammea, broj vozila u Istri pokušat ce povecati na natjecajima okolnih opcina.
Nakon okoncanja natjecaja Grad ce razmisliti o mogucnosti da se taksi stanica izmjesti nekoliko metara dalje, odnosno iz sadašnje Carrarine u Istarsku ulicu, od bivše autobusne stanice prema raskrižju s Ulicom Dubrovacke bratovštine.
Niže cijene
Po novom Pula ce imati ukupno 48 dozvola jer se na svakih 1.200 stanovnika izdaje jedna. Dosad je koncesiju imalo 30 taksista jer je na snazi bio kriterij da na svake tri tisuce stanovnika može raditi jedno vozilo. Cijena godišnje koncesije iznosi 300 kuna, a s obzirom na to da se izdaje na pet godina, ona stoji ukupno 1.500 kuna.
Za gradane najvažnija odluka svakako je ona o smanjenju pocetne cijene. Tako najviša pocetna cijena, u koju je ukljucen i odreden broj kilometara, iznosi 15 kuna, dok je najviša cijena vožnje po kilometru sedam kuna. Dosad je pocetak vožnje stajao 20, a cijena kilometra deset kuna. Cekanje po satu smanjeno je s dosadašnjih sto kuna na 50. Nocna, nedjeljna i blagdanska vožnja i dalje je 20 posto skuplja od dnevne, ali zapravo je jeftinija zbog snižene maksimalne cijene. Uvedena je tarifa za prtljagu, što dosad nije postojalo pa sada po komadu treba platiti pet kuna.
Grad je taksistima omogucio i dodatni prihod putem isticanja reklamnih sadržaja na vozilima. Ako se odredište nalazi izvan Pule, cijena se odreduje slobodnom pogodbom izmedu vozaca i putnika prije no što vožnja otpocne, jednako kao i kad je rijec o prijevozu kucnih ljubimaca.
U nizu gradskih odluka vezanih za autotaksi prijevoz, donesena je i ona o obveznom polaganju ispita za nove taksiste koji je sadržavao pitanja o poznavanju grada, povijesti Pule i jednog stranog jezika, a dobivanje certifikata o položenom ispitu bio je preduvjet za javljanje na natjecaj. (Goran ROJNIC)