Desetak poslovnih prostora u strogom centru grada prenamijenilo je svoje djelatnosti. Nekadašnje trgovine, butici i fotoradnje postali su suvenirnice. Majice, plasticne šlape i japanke, naocale i magneti sa slikama Arene uobicajena su ponuda vecine novootvorenih radnji i tek se rijetki mogu pohvaliti kvalitetnijom i originalnom ponudom.
Šareni suveniri, mnogi "made in China", uselili su se u prostore bivše županijske veterinarske inspekcije, u prostor nekadašnje fotoradnje Vujcic, u kojem su se zatim prodavale cipele, u nekadašnji Gam Gam, prostor u kojem se do lani prodavala pizza.
U Ulici Sergijevaca nisu preživjeli trgovina vjencanica, kozmetika Lush, butici s odjecom... Slicni se scenarij ponavlja i s poslovnim prostorima na Rivi, koji doduše nisu u gradskom vlasništvu, no u njima se prodaje isti kiceraj kao u centru grada.
Stroži uvjeti za atraktivnije lokacije
No što ce biti kada se sezona ugasi, kada i posljednji turist ode iz grada. Ono što se dogada Kandlerovoj ulici svake zime, po svemu sudeci, ove ce se godine protegnuti i Ulicom Sergijevaca, pa i Flanatickom, buduci da se u još nekim poslovnim prostorima, barem prema nama dostupnim, mada neslužbenim informacijama, uskoro trebaju otvoriti - suvenirnice!
Istovremeno, u takvom starom gradu nedostaje onih radnji koje su nekad tu bile, restorana, raznih obrta, tržnice, mesnice, boljih ducana.
Pitali smo nadležne u Gradu što kažu o ovakvim prenamjenama prostora, postoji li želja da centar grada živi i zimi te imaju li kakvu viziju u kojem bi se smjeru trebao kretati njegov razvoj. Jer unatoc tome što na tržištu vlada jednostavan zakon po kojem potražnja regulira ponudu, ipak se ne možemo oteti dojmu da ce ovakvim tempom strogi urbani duh Pule uskoro posve zamrijeti.
Kako u pismenom odgovoru kažu u Gradu, gradonacelnik prilikom donošenja odluke o raspisivanju natjecaja za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Grada Pule utvrduje djelatnosti koje se u prostoru trebaju obavljati, pocetnu cijenu zakupnine po kvadratu i vrijeme trajanja zakupnog odnosa.
"Za prostore koji se nalaze na atraktivnijim lokacijama, kao što je slucaj s poslovnim prostorima u Flanatickoj i Ulici Sergijevaca ili na Giardinima, prilikom raspisivanja natjecaja utvrduju se stroži uvjeti pristupanja natjecaju kao veca pocetna cijena zakupnine, jamcevina odredena iznosom 10-mjesecne, odnosno 20-mjesecne zakupnine, obveza dostavljanja bankarske garancije"
Grad nije regulirao deficitarne djelatnosti
"Ugovori o zakupu poslovnih prostora Grada zakljucuju se na odredeno vrijeme, u trajanju od deset godina. U njima je pak utvrdena mogucnost otkaza ukoliko zakupnik bez opravdanog razloga duže od mjesec dana ne koristi prostor. U ovom trenutku važeca odluka o davanju u zakup poslovnog prostora ne regulira status deficitarnih djelatnosti, odnosno djelatnosti koje su od posebne važnosti i interesa za Grad. Medutim, u tijeku je priprema nove odluke o davanju u zakup poslovnih prostora u kojoj ce biti prostora da se predvide i razrade svi elementi zakupa koji su od posebne važnosti za grad", zakljucuje se u odgovoru iz Grada.
Kako god, ali ne možemo se oteti dojmu da je ovakva gradska politika kratkog daha i iskljucivo sa svrhom punjenja proracuna. I to sezonskog. Ono što je zasigurno zanemareno u cijeloj prici su gradani koji u ovom gradu ne žive samo ljeti, vec cijele godine pa bi možda i o njima valjalo voditi racuna, o njihovim potrebama, onim uslugama koje im trebaju i to cijele godine.
Ovako Pula ne izgleda niti kao turisticki grad, jer joj sa svom tom plastikom jednostavno nedostaje onaj pravi turisticki štih, a sve manje izgleda i kao grad po mjeri gradana.