U Pazinu predstavljen projekt INkluzivne škole 5+

(M. MIJOŠEK)
(M. MIJOŠEK)

U Pazinu je predstavljen Projekt INkluzivne škole 5+, kao zajednički projekt gradova Labina, Pazina, Poreča, Rovinja i Umaga, a odnosi se na pomoć učenicima s teškoćama u razvoju putem zapošljavanja pomoćnika u nastavi, odnosno stručno komunikacijskih posrednika. Ovim će se projektom, koji će trajati četiri godine, u prvoj godini provođenja zaposliti 40 pomoćnika u nastavi u 10 škola čiji su osnivači gradovi Labin, Pazin, Poreč, Rovinj i Umag, koji će raditi s 41 učenikom s teškoćama u razvoju, rekao je pazinski gradonačelnik Ranato Krulčić, u ime Grada Pazina, nositelja projekta.

U sklopu projekta u Centru "Liče Faraguna" Labin s osam učenika radit će sedam asistenata. Dakle jedan će asistent raditi s dva učenika. U ostalim školama gradova partnera u projektu svaki će asistent raditi s po jednim učenikom. U Labinu će u OŠ "Ivo Lola Ribar" raditi dva asistenta, kao i u Osnovnoj školi Matije Vlačića. Pazinska Osnovna škola Vladimira Nazora Pazin zaposlit će sedam asistenata, a Osnovna škola Poreč šest asistenata. Osnovne škole Jurja Dobrile i Vladimira Nazora Rovinj zaposlit će po tri asistenta, a TOŠ-SEI "Bernardo Benussi" Rovinj dva asistenta. TOŠ- SEI "Galileo Galilei" Umag zaposlit će jednog asistenta, a Osnovna škola Marije i Line također iz Umaga zaposlit će 11 asistenata.

- Ukupna sredstva za provođenje projekta kroz četiri godine  iznose 9,4 milijuna kuna, od toga osam milijuna kuna su bespovratna sredstva Europskog socijalnog fonda, a 1,4 milijuna kuna su sredstva osnivača, odnosno partnera u projektu, rekao je Krulčić. Pojasnivši kako je okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije u Republici Hrvatskoj u razdoblju 2014.-2020. reguliran Sporazumom o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske Komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. je plansko programski dokument u kojem se detaljno opisuju i razrađuju mjere i aktivnosti za učinkovitu provedbu i korištenje Europskog socijalnog fonda, jednog od glavnih instrumenta Europske unije usmjerenog na pružanje potpora za ulaganje u ljudski kapital i jačanje konkurentnosti europskog gospodarstva. Osnovni cilj Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali je pridonijeti rastu zapošljavanja i jačanju socijalne kohezije u Hrvatskoj, a njime su razrađena ulaganja u četiri temeljna područja: zapošljavanje i tržište rada, socijalno uključivanje, obrazovanje i cjeloživotno učenje, te potpora javnoj upravi.

- Odgojno obrazovni sustav mora omogućiti svim građanima kvalitetno obrazovanje te stjecanje znanja, vještina i kompetencija potrebnih za zapošljavanje, društvenu uključenost, aktivno građanstvo te osobno ostvarenje. To se posebno odnosi na učenike s teškoćama u razvoju koji predstavljaju posebno ranjivu skupinu djece i mladih ljudi. Njihovo osnaživanje i izjednačavanje u mogućnostima, uz opće mehanizme podrške namijenjene svim učenicima, zahtijeva i dodatne, specifične mehanizme koji doprinose poboljšanju u postizanju odgojno-obrazovnog uspjeha, uspješnijoj socijalizaciji i emocionalnom funkcioniranju, kao i napredak u razvoju vještina i sposobnosti učenika s teškoćama u razvoju u redovnoj sredini, izjednačava njihove mogućnosti za potpuno uključivanje i osposobljava ih za samostalan život i rad. Pri tomu valja naglasiti kako pomoćnici u nastavi ne mogu biti adekvatna zamjena za druge oblike pomoći poput rehabilitacijskih postupka, dopunske nastave i slično, poručio je Krulčić.  

Nakon njega su Marija Kadoić Blaško, pročelnica Upravnog odjela za proračun, financije i društvene djelatnosti Grada Labina, porečki gradonačelnik Loris Peršurić, zamjenik rovinjskog gradonačelnika Marino Budicin i zamjenik umaškog gradonačelnika Ivan Belušić u ime gradova partnera zahvalili Pazinu na provedenim aktivnostima, a svatko je od njih potom govorio o projektima vezanim uz razne oblike pomoći i potpore učenicima koji se provode u njihovim sredinama. Uglavnom se radi o pomoći pri kupnji udžbenika i materijalnim pomoćima. (M. RIMANIĆ)



Podijeli: Facebook Twiter