Nekonvencionalnom, zanimljivom i iskricom lirike prožetom samostalnom izložbom - umjetničkom akcijom, upravo onakvom kakav je i on sam, u bujskoj Gradskoj galeriji Orsola predstavlja se Darko Brajković Njapo iz Marušići.
Proteklog je vikenda ovaj mladi autor otvorio svoj Ured za nebirokraciju, u kojemu će raditi do 2. lipnja, svakodnevno od 17 do 20 sati. Za njegovog radnog vremena posjetitelji imaju prigodu pogledati njegova ostvarenja, razgovarati s njime i sudjelovati u akciji - izradi pečata s porukama koje će zatim biti reproducirane.
To je već učinila brojna publika, u prvom redu sastavljena od njegovih kolega umjetnika, koja je prisustvovala svečanom otvorenju. Pozdravila ih je ravnateljica Pučkog otvorenog učilišta Lorella Limoncin Toth, a izložene radove i projekt predstavio je, u prisutnosti autora, likovni kritičar Eugen Borkovsky, čestitavši mu na osvojenoj prvoj nagradi 16. izložbe minijatura u Zaprešiću.
- Darko Brajković Njapo djeluje kao kreativac već dugi niz godina. Njegovo nomadsko djelovanje - najprije samozatajno i nezamijećeno, pa onda primijećeno kao nekonvencionalno ponašanje, danas prepoznajemo kao iskreno umjetničko propitivanje svega čime je okružen. Prateći ga shvaćamo da ovo činjenje ima ideju upozorenja te da je uvijek proživljeno i polazi od osobnog stava. Iz njegove raznolike i bogate kreativne produkcije ovog puta izdvajamo "avanturu s mini grafikama", kazao je Borkovsky.
Okosnica Ureda za nebirokraciju su grafički postupci - proizvodnja matrica i pečata te njihovo otiskivanje. Autor poznaje tehnike otiskivanja, funkciju i značaj pečatiranja, ali se ne pridržava konvencionalnih umjetničkih kanona niti sfragističkih dogmi, ističe Borkovsky.
Njapo grafičke listove ostvaruje koristeći gipsanu podlogu u koju urezuje oblike i poruke, a zatim ulijeva silikonsku masu. Dobivenu gumastu matricu boji tintom za pečate i otiskuje na podlogu. Tako su nastale kompozicije izložene u Orsoli.
- Izloženi radovi - grafički listovi su unikati iako su sačinjeni iz otisaka od kojih se neki ponavljaju. U konačnici postaje očito da Brajković izgovara niz doživljenih impresija koje u obliku komentara podastire promatraču, objašnjava Borkovsky, napominjući da je autor aktualan i univerzalan te da se dosjetkama, često ciničnim, i provokacijama pokušava upozoriti i izazvati na razmišljanje.
Njapovi grafički listovi i pečati, pojedinačno i kao dijelovi kompozicija, sarkastično problematiziraju birokraciju koja pritišće svojim besmislicama, propituju pojam umjetničkog i poziciju autora između potrebe za stvaranjem i licemjernih krugova takozvane službene umjetnosti. (piše i snimila Kristina FLEGAR)