U MSUI postavljena izložba Dragane Sapanjoš

Autorica izložbe Dragana Sapanjoš (D- ŠTIFANIĆ)
Autorica izložbe Dragana Sapanjoš (D- ŠTIFANIĆ)

Otvorenje izložbe i cjelovečernji tableau vivant, odnosno živa slika Dragane Sapanjoš održano je u petak navečer u Muzeju suvremene umjetnosti Istre. Riječ je o jednoj od najintrigantnijih umjetnica na ovim prostorima, a projekt "the Devil in Miss Jones" je višeslojni i uključuje različite umjetničke forme i medije, tako da je muzejski prostor pretvoren u specifičan ambijent pun simbola i asocijacija. Sve to postaje audio-vizualna ikonografija koja se doživljava i vidom i sluhom, i gdje publika postaje sastavni dio projekta.

Bodyguardi i torte

Već sam dolazak na tu izložbu bio je prilično neobičan za naše prilike. Ispred ulaza posjetitelje su dočekala dva ogromna bodyguarda koja su propuštala tri po tri posjetitelja. Potom, u izložbenom prostoru, niz najraznijih torti, kao za svadbe, velike svečanosti, i muškarci u odijelima pored svake od tih torta/instalacija. Tu autorica na suptilan način progovara o svečanostima, celebritima, egocentrizmu i samodostatnosti s jedne, te o usamljenosti s druge strane, kao i o sustavima nadzora i kontrole, važnosti elegancije i estetike, da bi se sve to pretvorilo u ironiju, pa i donekle u sarkazam.

Kako je zapisala kustosica ove izložbe Ketrin Milićević Mijošek "to je živa slika postavljena oko misli o vremenu i prostoru koji okružuju ljudsko biće, a sam naziv projekta vuče porijeklo iz filmskog svijeta. Izložba nosi isti naziv kao pornografski film Gerarda Damiana iz 1973. gdje Miss Jones, žena zrelih godina je ostala djevica i oduzela si je život. Kada je stigla u pakao Vrag zgrožen ovom činjenicom pruža joj priliku da isproba tjelesna zadovoljstva koja su joj za života ostala uskraćena, međutim povratkom u pakao bit će osuđena samozadovoljavat se čitavu vječnost", zapisala je kuratorica ove izložbe.

Simboli slavlja

Milićević Mijošek ističe da umjetnica kroz seriju istražuje simbole "slavlja" poput torte, koju je upravo naša civilizacija odabrala da postane simbolom svečanih trenutaka i komemoracija, ali koji nije imun na posljedice vremena i prolaznosti. "U slučaju Dragane Sapanjoš slavlje postaje beskonačno i kao posljedica toga nepostojeće: njene torte izrađene od gipsa, keramike i stakla postaju 'samoslavljeničke' poput čina samozadovoljavanja“.

Dragana Sapanjoš rođena je 1979. godine. Diplomirala je u Milanu na Accademia di Belle Arti, a izlaže na samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Izložba ostaje otvorena do 4. prosinca od 10 do 19 sati svakodnevno osim ponedjeljkom i blagdanom. (Vanesa BEGIĆ)

 

 


Podijeli: Facebook Twiter