U MMC-u Luka izložba mladih brazilskih umjetnika

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U galeriji Multimedijalnog centra Luka do 18. srpnja može se razgledati izložba mladih brazilskih likovnih umjetnika pod nazivom "Élan Vitali fine arts". Radi se o virtualnoj galeriji koja je svoje djelovanje zapocela nizom umjetnickih aktivnosti, a koju su osmislili i razvili André Pitol, Felipe Tonelli, Diana Tsonis i Mariana Gil, studenti umjetnicke akademije sveucilišta u Sao Paulu.

Élan Vitali Gallery je virtualna galerija. Ne posjeduje fizicko sjedište, no djeluje kroz prikupljanje i stvaranje zbirke umjetnickih djela, slika i tekstova o brazilskoj umjetnosti, njezinim umjetnicima i umjetnickoj sceni. Dakle, naše djelovanje ništa se ne razlikuje od profesionalnog djelovanja bilo koje stvarne galerije na podrucju suvremene umjetnosti. (...)

Mi prisvajamo, kroz fotografiranje, objekte i dogadaje na koje nailazimo "fluktuirajuci" Sao Paulom - našim velegradom. Kroz promjenu procesa stvaranja smisla želimo priznati tim djelima status umjetnickog objekta koji pripada stvaralaštvu nekog od brazilskih umjetnika, zapisano je u katalogu koji prati ovu zanimljivu izložbu edukativnog karaktera.

Ono što ovu izložbu didaktickih intencija cini interesantnom u prvom je redu multidisciplinarnost. Naime, ova umjetnicka grupa za cilj si je uzela ostatak svijeta upoznati s reprezentativnim brazilskim umjetnicima ciji je rad zadužio ovu zemlju. To su Carmela Gross, Ana Maria Tavares, Hélio Oiticica, Lygia Pape i grupa 3NÓS3. Autori izložbe u potrazi za obilježjima identiteta u stvaralaštvu brazilskih likovnih umjetnika mijenjaju znacenja odredeno navedenim prijedlogom kroz posjedovanje objekata prisvojenih iz gradskog nacina života i njihovog premještanja unutar konteksta same umjetnosti.

Tako mlada grupa autora fotografirajuci platno na metalnoj strukturi pripisuje rad Carmeli Gross, metalnu konstrukciju slicnih afiniteta radu Ane Marie Tavares, slucajnu intervenciju u prostoru pripisuju instalaciji Héliou Oiticicaiju, zatim drvenu i betonsku instalaciju analognu radu Lygia Pape, dok se slucajno ceradom pokriven objekt u potpunosti podudara s intervencijama grupe 3NÓS3 nastale 1979. u Sao Paolu, a ciji je rad obilježen transgresijom, bezakonjem, marginalnim radnjama unutar službenih procedura. (V. ŠILIPETAR)


Podijeli: Facebook Twiter