Tijekom listopada u Hrvatskoj su prodana 2.194 nova automobila, što je 21 posto više nego u rujnu i gotovo 10 posto više nego u listopadu prošle godine, pokazuju podaci agencije Promocija Plus.
Direktor te agencije Agen Begić kaže da ne treba zaključiti da se tržište oporavlja, jer je međugodišnji rast prodaje u listopadu gotovo sigurno rezultat niske osnove za usporedbu iz lanjskog listopada kada je prodano samo 1.997 automobila. Rast u listopadu u odnosu na rujan objašnjava tradicionalno slabim devetim mjesecom i uobičajenim zahuktavanjem prodaje u listopadu. Tek kad bi tržište raslo nekoliko mjeseci uzastopce moglo bi se govoriti o oporavku, kaže Begić.
Dodaje da će prema sadašnjem trendu, u cijeloj 2013. godini biti prodano otprilike 27.800 automobila, što je 12 posto manje nego 2012. i 32 posto manje nego 2011. godine. Od početka godine do kraja listopada u Hrvatskoj je prodano 24.158 novih automobila ili 15 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Tijekom prvih deset ovogodišnjih mjeseci najveći prodajni udjel na hrvatskom tržištu među automobilskim markama ostvario je Volkswagen s 4.141 automobilom, što mu je bilo dovoljno za 17,1 postotni udio na tržištu. Slijedi Opel s 2.489 prodanih automobila i udjelom od 10,3 posto te Peugeot s 1.773 automobila i udjelom od 7,3 posto.
Među popularnijim markama redom su i Hyundai, Renault, Škoda, Citroen, Kia, Ford i Chevrolet. Najprodavaniji model u prvih deset mjeseci je Volkswagen Golf, a slijede Volkswagen Polo, Opel Astra, Opel Corsa i Hyundai i30. (Hina)