U Istru dolaze gosti bolje platežne moći

Velik promet ovog  ljeta ostvaruju trgovački centri
Velik promet ovog ljeta ostvaruju trgovački centri

Sudeći po izjavama trgovaca koji zbog povećanog prometa zadovoljno trljaju ruke, ova je turistička sezona definitivno jedna od boljih, što se potrošnje tiče. Da se kupuje na veliko, svjedoče i dugački redovi u velikim trgovačkim lancima u kojima se u bilo koje doba dana pred blagajnama čeka najmanje 15-tak minuta. Naravno neki su trgovački lanci i radno vrijeme prilagodili sezoni, pa neki čak i subotom rade do ponoći. I u to su doba sasvim pristojno popunjeni, mahom strancima. Neki veliki supermarketi navodno ostvaruju promet i do 400 tisuća kuna dnevno.

Osim trgovina, pune su i terase kafića i restorana što i ne čudi jer špica sezone je u punom jeku. Je li potrošnja u trgovinama doista u porastu i kako komentiraju ovogodišnju potrošačku moć gostiju u Istri, pitali smo predstavnike struke. Predsjednica Strukovne grupe trgovina pri HGK Županijskoj komori Pula Jadranka Vukmirović potvrđuje da se kupuje pa time i troši više nego lani.

- Da, može se primijetiti porast potrošnje što je vjerojatno povezano s većim brojem gostiju koji odmaraju u Istri. Naši gosti ne gledaju toliko cijenu i za razliku od onih koji borave u Dalmaciji. Naime, u Istru dolaze gosti bolje platežne moći koji ne gledaju na svaku kunu. Mislim da su pravi pokazatelj povećane potrošnje upravo veliki trgovački lanci. Međutim, ja mogu govoriti u ime manjih trgovaca koje okuplja naša grupa i koji također osjećaju povećanje potrošnje, kazala je Vukmirović. Inače, strukovna grupa na čijem je čelu Vukmirović okuplja trgovce iz svih branši - od prehrane preko odjeće i obuće do građevinskog materijala.

Vukmirović poručuje da je veći broj gostiju glavni razlog veće kupovne moći. "Kada imate više turista, paralelno s time raste i potreba za potrošnjom jer jedno vuče drugo i naravno da onda svega više treba - više hrane, odjeće, kupaćih kostima, ručnika, navela je Vukmirović. S njom se vjerojatno ne bi složili neki ugostitelji i trgovci koji i ove sezone gunđaju kako "turisti tu i tamo nešto kupe, sve im je skupo i uglavnom jedu pizze i fast food".

Zadovoljstvo ne krije niti Franko Komparić, vlasnik lanca trgovina Miracolo. Komparić ima 17 trgovina u Istri, a najbolji promet ostvaruje u Fažani i Dugoj Uvali. 

- Ne znam je li razlog veći broj gostiju, no potrošnja je što se Miracola tiče, stvarno veća. To osobito vidim na primjeru našeg velikog marketa kojeg smo nedavno renovirali u Fažani gdje je promet u odnosu na lani veći i do 20 posto. Također, potrošnja se za duplo povećala i u kafiću koji se nalazi u sklopu fažanskog marketa. Što se tiče drugih butiga, sve do jedne su u plusu, a recimo u Dugoj Uvali promet je povećan za nekih 15 posto, kaže Komparić. Iako promet raste, problema imaju s nedostatkom radne snage.

- Izdržat ćemo ovu sezonu, kaže Komparić koji veli da su im neki radnici otišli jer su se javili za posao u trgovinama koje će se otvoriti u sklopu novog šoping centra u Puli. S druge strane u Miracolo su se zaposlili pojedini radnici iz Konzuma i Puljanke.

Po riječima predsjednice Ceha trgovaca pri pulskom Udruženju obrtnika Elide Cerovac Bakiš domaći su bolji potrošači od stranaca.

- Iskreno, meni se čini da naši gosti više troše od stranih, barem kada je riječ o kupnji odjeće. Stranci više šeću obilaze, razgledavaju i u pravilu se u Puli zadržavaju do dva dana i idu dalje. S druge strane, domaći su odlični kupci, upoznati su s sniženjima i ne možemo se požaliti, barem što se njih tiče, zaključila je Cerovac Bakiš. (D. B. P.)


Podijeli: Facebook Twiter