U Istri 60.000 noćenja, 15 posto više nego lani

Dobar trend rasta noćenja (Manuel ANGELINI)
Dobar trend rasta noćenja (Manuel ANGELINI)

Iako jučer još uvijek nisu bile dostupne službene brojke o broju turista i njihovih noćenja za proteklih božićnih i novogodišnjih blagdana, u Istri je, prema najavama, boravilo 19.000 turista, ili 19 posto više nego lani. Oni su ostvarili oko 60.000 noćenja, što je rast od 15 posto. Potvrdio nam je to Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istarske županije, napominjući da će službena statistika biti dostupna danas, kada se zbroje rezultati svih turističkih zajednica.

Iako smo već četvrti dan u novoj godini, još nema podataka ni o ukupnim noćenjima za 2015., no očekuje ih se oko 23,5 milijuna, šest posto više nego preklani, te devet posto više dolazaka, njih oko 3,5 milijuna. Glavnina gostiju i ovih je blagdana stigla s bliskih tržišta: Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, ali i s domaćih gostiju.

- Iako male, ove brojke pokazuju dobar trend rasta noćenja. Bilo je otvoreno 50-ak hotela, od kojih je pola u sustavu velikih hotelskih kuća, a druga su polovica mali privatni obiteljski hoteli koji su otvoreni cijele godine. Oni se možda zatvaraju na mjesec dana radi popravaka i ličenja, no bili su popunjeni. Najviše je noćenja, prema najavama, ostvareno u Poreču, veli Ivošević, te napominje da vrijeme, izuzev na sam doček Nove, nije bilo lijepo. Rezultati bi vjerojatno bili i bolji da 15 dana do Nove godine nije bila magla i kiša.

Zasluga privatnog sektora

Bitno je naglasiti da Istra svake godine postiže velike uspjehe u repozicioniranju destinacije, što je izuzetno složen i relativno dugačak proces, kada se želi izmijeniti percepcija destinacije radi postizanja kvalitetnije reputacije same destinacije za Istru značajnim emitivnim tržištima. Za to je prije svega zaslužan privatni sektor koji svake godine ulaže značajna financijska sredstva u poboljšanje uvjeta i podizanje kvalitete usluga i servisa, ali i javni sektor, poglavito ustroj lokalnih turističkih zajednica koji svojom promocijom i aktivnim pristupom elektroničkog marketinga osvaja nova tržišta - posebno ciljane segmente na tim tržištima - koji su bitni za svaki pojedini klaster u Istri, kaže Ivošević.

U prošloj godini ističe tri strateška partnerstva važna za promociju Istre: ona s BMW-om, Boschom i njemačkim proizvođačem bicikala Cubeom.

- Radi se o cobrandingu i comarketingu, odnosno umrežavanju svih marketinških aktivnosti u offline i online segmentu. Mi ističemo BMW kao strateškog partnera, a oni ističu da im je strateški partner Istra, i na taj način pokušavamo stvoriti identifikaciju i umrežavanje kvalitete dvoje premium partnera. Mi želimo pridobiti najbolje goste BMW-a, a zauzvrat dajemo toj tvrtki vidljivost kroz našu marketinšku kampanju koja je značajna, objašnjava Ivošević.

Direktor Turističke zajednice Poreča, Nenad Velenik, napominje da je na području ove turističke zajednice za proteklih blagdana ostvareno oko 20.000 noćenja. Samo od 25. do 31. prosinca ostvareno ih je 17.377 noćenja, 10 posto više nego lani. U tom su razdoblju stigla 6.493 gosta, 19 posto više nego za lanjskih blagdana. No, pridodamo li tim brojkama i koji dan prije Božića, ali i nakon 31. prosinca, dolazimo do 20-ak tisuća noćenja.

- Nikad u povijesti nismo imali toliko puno noćenja za Novu godinu. Bilo je otvoreno 14 hotela i to je fenomenalan rezultat. Prijašnjih godina bilo bi otvoreno šest, sedam hotela, a sada dvostruko više, kaže Velenik. (Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ, snimio Milivoj MIJOŠEK)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter