U istarskim muzejima Made in China ne postoji

Cijene muzejskih suvenira variraju
Cijene muzejskih suvenira variraju

Što nude istarski muzeji turistima? Je li i u njihove prodavaonice suvenira prodrla kineska roba, ili se ovdje ipak mogu pronaći konačno originalni istarski suveniri? Poput milijarde očiju azijske djece koja se smiju, oznake kineske robe nepovratno su obilježile hrvatske suvenire. Zapitali smo se postoji li nešto više od plastičnih magnetića i kućica koje glume kamen i uronili među police muzejskih suvenirnica.

Nakon usputnih posjeta i brojnih poziva muzejskim djelatnicima u Umagu, Novigradu, Poreču, Buzetu, Rovinju, Pazinu i Puli složila se slagalica muzejskih suvenira u Istri. Evo što smo doznali redom.

Cijene muzejskih suvenira veoma variraju, no sve krasi oznaka "Proizvedeno u Hrvatskoj" i do njih kineska roba ne nalazi svoj put, barem po pričama voditelja suvenirnica i muzeja.

Uz standarde kvalitete koje određuju sami voditelji i kustosi, ključno je sufinanciranje županijskim, općinskim i državnim sredstvima zbog čega marža pada u drugi plan. Iznimka je porečki muzejski shop, no od Elene Uljančić Vekić, sadašnje ravnateljice muzeja, saznajemo da će nakon obnove i ponovnog otvaranja zaživjeti i novi koncept suvenira, koji vjerojatno neće biti u privatnom najmu, no do toga će proći više od godinu dana.

Za razliku od Poreča, najveća muzejska suvenirnica u Istri koja pripada pulskom Arheološkom muzeju ljeti uvijek ima posla. Osim magnetića, najbolje se prodaju vodiči po Areni za 40 kuna.

- Turisti baš kod nas vole uzeti suvenire jer se nalazimo u samoj Areni. Postoje slični motivi u gradu, na benzinskoj i sve je puno kineske robe koju mi ne držimo, kaže voditeljica Anita Ritoša.

U obližnjem Povijesnom i pomorskom muzeju Istre na Kaštelu za suvenire im služi mala vitrina. Domaći najviše uzimaju muzejske torbe po cijeni od 40 kuna, a stranci, poglavito Nijemci, bookmarkere po pet kuna i različite kataloge iz muzeja, doznajemo od kustosice Katarine Pocedić. (Napisala i snimila Marina DAMJAN)

CIJELI TEKST U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter