Dugotrajnim aplauzom oduševljene publike ispracena je praizvedba prvoga dijela "Mistera Buffa", predstave nastale prema tekstu Darija Foa u izvedbi izvrsnog Valtera Roše.
"Mistero Buffo" zbirka je satiricnih monologa, djelo nobelovca Darija Foa nastalo 1969. godine. Na remiksiranu su je, svima razumljivu cakavicu preveli Valter Roša i Aleksandar Bancic.
Treba pohvaliti izvrsnu glumu Valtera Roše koji je u nešto manje od sat i pol sam na sceni izveo tu vrlo zahtjevnu i za naše prilike neobicnu kazališnu predstavu, pokazavši i izvrsnu neverbalnu glumu.
"Mistero Buffo" temelji se na Foovom istraživanju srednjovjekovne narodne predaje i tradicije tzv. giullara, odnosno, lakrdijaša, koji svoje teme uglavnom pronalaze u subverzivnom, alternativnom citanju biblijskih tema. Lakrdijaši nisu vrijedali vjeru, Boga i svece vec su razotkrivali i ismijavali sve one koji su iskorištavali religiju za vlastite ciljeve.
Predstava se sastoji od tri dijela, odnosno tijekom tri veceri (cetvrtak, petak i subota) Valter Roša izvodi 12 lakrdija, tako da je svaka vecer drugacija, a izvedbe se mogu pratiti i svaka zasebno.
Valter Roša u tri veceri predstavlja lakrdije naslovljene: "Moralnost Slijepca i Hromoga", "Kain i Abel", "Cudo na vjencanju u Kani", "Igra Ludaka pod križem", "Scapinov grammelot", "Prvo cudo mladoga Isusa", "Bonifacije VIII.", "Gladni Zanni", "Lazarovo uskrsnuce", "Rodenje lakrdijaša", "Marija pod križem" i "Grammelot engleskog odvjetnika".
Nevjerojatna lakoca prelaska iz uloge u ulogu, glume, interakcije s publikom, izvrsni gegovi i mimika - sve su to odlike koje obilježavaju Valtera Rošu, koji završava studij ekonomije i glumom se bavi nekoliko godina.
"Mistero Buffo" svojevrsni je modul takozvanog pripovjedackog teatra, odnosno teatra naracije. I u originalu je predstava bila u jednom posve novom, izmišljenom jeziku, u takozvanom grammelotu, što je u biti instrumentarij za recitaciju takve vrste.
Pulska je publika bila oduševljena tom novom, u nas nepoznatom kazališnom vrstom, koja je pokazala svu snagu i znacaj pojedinaca na sceni koji je u stanju sat i pol publiku održati koncentriranom.