Hrvatske rafinerije u Rijeci i Sisku moraju do srpnja poceti proizvoditi goriva iskljucivo europske Euro V kvalitete umjesto sadašnje cetvrte kvalitete, nalaže im Uredba o kakvoci tekucih naftnih goriva.
To znaci da kolicina sumpora u Ininim motornim benzinima i dizelskom gorivu više nece smjeti premašivati deset miligrama po kilogramu, za razliku od sadašnjih dopuštenih 50 miligrama. Sumpor, kao i njegovi razliciti spojevi prisutni u sirovoj nafti, svrstavaju se medu glavne izvore onecišcenja okoliša, ali i negativno djeluju na procišcavanje automobilskih ispušnih plinova.
Za slucaj da naše rafinerije do polovice ove godine ne uspiju modernizirati svoju proizvodnju, Hrvatska je u pregovorima s EU-om zatražila prijelazno razdoblje za ispunjavanje europske direktive o smanjenju sumpora u odredenim tekucim gorivima, koje bi trajalo sve do kraja 2012. godine. Dotad se rafinerije planiraju modernizirati u cijelosti.
Trošak cjelovite modernizacije procjenjuje se na 1,5 milijardi eura. Za sada su i u Rijeci i u Sisku u tijeku završni dijelovi prve faze modernizacije, a istovremeno se priprema i dokumentacija za drugu fazu.
Naši pregovaraci s EU-om vjeruju da ce rafinerije ispoštovati domaci rok prijelaza na Euro V do kraja lipnja ove godine te nam prijelazno razdoblje do konca 2012. godine, nadaju se, nece niti trebati.