"Pictia", retrospektivna izložba Roka Zelenka otvorena je u petak navečer u pulskoj Galeriji Cvajner.
Kako je rekla prilikom otvorenja izložbe u svome nadahnutom govoru povjesničarka umjetnosti Gorka Ostojić Cvajner "Rok Zelenko izniman je umjetnik koji i u ovih 13 slika pokazuje retrospektivu svoga stvaralaštva. Dolazi iz umjetničke obitelji, njegov otac Karel jedan je od najstarijih slovenskih živućih
umjetnika, majka Sonja, danas nažalost pokojna, bila je vrsna keramičarka. I supruga mu je umjetnica, ali i sestra, koja je nedavno izlagala upravo u ovoj galeriji. Na skorašnjem Sajmu knjiga predstavit ćemo monografiju ovoga umjetnika, koji, kao što su to činili članovi njegove obitelji, je oživio Grožnjan, pretvorivši ga u centar umjetnosti, u likovnu meku".
Nazočne su pozdravile i bivša predsjednica Slovenskog kulturnog društva Klaudija Velimirović, sadašnja predsjednica Danica Avbelj, i istarska dožupanica Giuseppina Rajko.
Sam je autor izrazio veliko zadovoljstvo lijepim riječima predstavljača te zahvalio se svima na toplom gostoprimstvu.
Govoreći o izloženim radovima, Ostojić Cvajner je naglasila da su to presjeci i da se na neki način kroz to stvaralaštvo mijenja i njegov umjetnički rukopis kroz 37 godina rada.
"Kod njega nema nikada površnosti, tu je prisutan analitički duh, važna je i uloga svjetla u kompoziciji, kao i cjelokupno promišljanje
u samome stvaralaštvu", kazala je ova povjesničarka umjetnosti.
Rok Zelenko rođen je 1951. godine u Ljubljani, gdje je i diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti. Izlaže u zemlji i inozemstvu, te sudjelovao je na brojnim projektima. Sada već daleke 1982. sa suprugom Leonidom - Leom Bernetič Zelenko osniva grožnjansku galeriju Porton, a među inicijatorima je i osnivačima Art cluba Grožnjan. Organizirao je brojne humanitarne izložbe.
Kako je u popratnom katalogu zapisala Nives Marvin "kolorit je zasigurno osnovno izražajno Zelenkovo likovno sredstvo. Ponajviše upotrebljavana i prepoznatljiva su plavetnila, u rasponu njihovih vrijednosti i nijansi od najtamnijih do transparentno sinjih: ona dominiraju površinom platna. Autor im
promišljeno dodaje aplikacije drugih, hladnih ili toplih boja, te tako još i pojačava beskonačne dimenzije plavetnila. Time ostvaruje osvijetljene i zasjenjene partije, a time i iluziju prostora. Osim materijalnih i simboličnih značenja, slike su nosioci posebne mistične kozmičke atmosfere, a na nekim prikazima skoro dječjeg opuštenog raspoloženja". (V. BEGIĆ)